• Advertisement
Suzi's Place

Tip vervangen oliekeerring versnellingsbak LJ80

Hoe, wat, waar, wanneer & waarom

Tip vervangen oliekeerring versnellingsbak LJ80

Berichtdoor LJ Job » di nov 21, 2017 1:32 am

Als 'n LJ80 een 'plasje' achterlaat na een rit kan het zijn dat de keerring uitgaande as versleten is. Je ziet de druppels eraan hangen. In ons geval zat er (modder)roest aan de cardanas en die roestplek vernaggelde denk ik de (38 jr oude?) keerring. Nadat beide assen zijn uitgenomen krijg je grip op de keerring door langs de 'wand' een dunne platte schroevedraaier te persen. Steeds iets liften en de schroevendraaier kan verder, uiteindelijk voorzichtig uitwrikken. Controleer of alles is meegekomen.TIP: Om te voorkomen dat de (schone) olie uit de bak zou lopen heb ik de achterwielen zo hoog mogelijk gezet (as op 60cm). Lekkage misschien 2 druppels.
De nieuwe enkele ring is anders dan de 2 oude, en je moet deze zover mogelijk met de hand opschuiven. Dan de as erop en voorzichtig stoten.
Was niet de eenvoudigste klus zo op je rug liggend. Vroeg me soms wel af: hoe nu verder? Zelfs de tussenbak heb ik los gehad. Ga eerst na of het verstandig is deze keerring te vervangen.
Voor ons wel omdat deze LJ soms 'inpandig' komt te staan.
LJ Job
 
Berichten: 40
Geregistreerd: di okt 03, 2017 10:05 pm

Keer terug naar • ONDERHOUD

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.