• Advertisement
Suzi's Place

HELP! Minder olie uit carter

Hoe, wat, waar, wanneer & waarom

Re: HELP! Minder olie uit carter

Berichtdoor rockytaxfree » wo maart 08, 2017 7:13 am

Vergelijk je nu een yaris met een Hiace?
Daar zit behoorlijk kwaliteits verschil in...
En dan bedoel ik hiace is kwaliteit.
Yaris pure rommel!
Afbeelding
"de beste Raad, is Voorraad"
Met je rubber , .. door de blubber ...
Avatar gebruiker
rockytaxfree
Opperspammer
 
Berichten: 8296
Geregistreerd: zo jul 18, 2010 1:35 pm
Woonplaats: Middenbeemster

Re: HELP! Minder olie uit carter

Berichtdoor Hiace4x4 » wo maart 08, 2017 8:14 am

Je kunt een Yaris een klein lelijk of lawaaierig hok vinden, allemaal prima. Of te licht gebouwd of wat dan ook.
Maar kwaliteit is het zeker wel. De Starlet was fantastisch maar de Yaris is nog beter. De mijne heeft nu bijna 240dkm en heb al eerder een Yaris gehad, het enige wat je kunt hebben is dat zo af en toe een penbobine stuk gaat, maar zelfs dan kun je gewoon nog naar huis rijden. Ook geen olieverbruik.
Op reis geweest met een BJ45 Landcruiser door Azië --> http://www.lovetheworld.nl

1994 Toyota Hi-ace 4x4: projecttopic -> http://www.modderpoel.nl/phpbb/viewtopic.php?f=85&t=30325
Avatar gebruiker
Hiace4x4
 
Berichten: 1799
Geregistreerd: di jul 19, 2011 10:01 pm
Woonplaats: Amsterdam

Re: HELP! Minder olie uit carter

Berichtdoor rockytaxfree » wo maart 08, 2017 8:51 am

Als jij er maar gelukkig mee bent...
Afbeelding
"de beste Raad, is Voorraad"
Met je rubber , .. door de blubber ...
Avatar gebruiker
rockytaxfree
Opperspammer
 
Berichten: 8296
Geregistreerd: zo jul 18, 2010 1:35 pm
Woonplaats: Middenbeemster

Re: HELP! Minder olie uit carter

Berichtdoor Theft_eXP » wo maart 08, 2017 12:54 pm

Yaris zijn prima dingetjes! weinig technische problemen mee.

maar ik geloof dat we wat offtopic raken...
Sport cars like Corvettes and stuff were carved with science to cut through air nice and easy.. But this truck just punches air in the face and yells at it to get the hell out of the way!
Dodge W200 "Bonnie"
5.9L V8
Veel roest, en lol!
Avatar gebruiker
Theft_eXP
 
Berichten: 2014
Geregistreerd: ma aug 02, 2010 11:24 am
Woonplaats: Hoogezand - Sappemeer

Re: HELP! Minder olie uit carter

Berichtdoor Hiace4x4 » wo maart 08, 2017 1:19 pm

Sowieso, de topic starter heeft zich al een tijdje niet laten horen. Misschien is hij druk of waren er toch iets te veel technische probleempjes.

rockytaxfree schreef:Als jij er maar gelukkig mee bent...


Ach, zolang ik er niet de Autobahn in Duitsland mee op ga vind ik het prima :mrgreen:
Op reis geweest met een BJ45 Landcruiser door Azië --> http://www.lovetheworld.nl

1994 Toyota Hi-ace 4x4: projecttopic -> http://www.modderpoel.nl/phpbb/viewtopic.php?f=85&t=30325
Avatar gebruiker
Hiace4x4
 
Berichten: 1799
Geregistreerd: di jul 19, 2011 10:01 pm
Woonplaats: Amsterdam

Re: HELP! Minder olie uit carter

Berichtdoor Lars93 » za maart 11, 2017 8:10 am

niks is beter dan een starlet!

behalve misschien de achterbumper van fourtrak :lol:
Toyota fj45:
schroefvering-3sperren-4.2l 6pitter

Voor op maat gemaakte 4x4 accessoires http://www.offroadgear.eu
Avatar gebruiker
Lars93
Veelpleger
 
Berichten: 3797
Geregistreerd: vr sep 17, 2010 12:54 pm
Woonplaats: Bergen Op Zoom

Re: HELP! Minder olie uit carter

Berichtdoor Trac » za maart 11, 2017 12:53 pm

haha succes met die 200.000km.

misschien een extreem voorbeeld, maar een peugeot 1.6HDI heeft orgineel in interval van 20.000 km, rij je daar ook maar iets overheen kan je er op wachten dat de bende stukloopt.

die interval is er met een reden, de meeste auto's geeft het niet zoveel als je er wat overheen gaat. sommige motoren geven er inderdaad niks om als je een keer een beurt overslaat.
maar om die uitzonderingen als stelregel te pakken... [-X


Ik heb een Peugeot 206 2.0HDI (turbo dus) en ververs ongeveer met 100.000km. Gaat tot nu toe prima (nu 409.000km op de teller, amper olieverbuik, rijdt nog altijd zuinig).
Verwissel tussendoor wel het filter (bijv. rond 30.000 km)

De crux zit hem meer hoe je de auto gebruikt.
Ik rij veel lange stukken, dus weinig condensvorming (wat weer tot verzuring v/d olie kan leiden).

Als ik mijn 206 alleen voor een hoop korte stadritjes zou gebruiken, waar de motor niet volledig op bedrijfstemperatuur komt, zou ik er anders over denken.
Maar met veel lange stukken, een rustige rijstijl en lage belasting (geen bergen, hoge temperaturen, zware aanhangers), kan je interval een x-aantal keer omhoog is mijn mening.

En waarom dan wel met 100.000 verversen? Weet ik eigenlijk ook niet, ik zou er ook met een gerust hart mee door kunnen tuffen. Toch nieuwsgierig hoe het eruit komt.

gr. bram

p.s. mijn broer doet hetzelfde met een 1.6HDI sw (nu rond de 360.000km) en ook geen problemen.
ervaring is datgene wat je hebt, net nadat je het nodig had...

// 1982 MB 300GD lwb Kastenwagen // 1984 MB 280GE lwb // 1977 Dodge W200
Avatar gebruiker
Trac
 
Berichten: 671
Geregistreerd: wo maart 11, 2009 10:34 am

Vorige

Keer terug naar • ONDERHOUD

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.

cron