• Advertisement
Euro4x4Parts

Feroza benzine meter werkt niet

Hoe, wat, waar, wanneer & waarom

Feroza benzine meter werkt niet

Berichtdoor doeve » ma okt 03, 2016 6:28 am

goedemorgen,

Als ik mijn feroza voltank dan komt de benzinemeter niet helemaal tot het streepje vol.
Het lijkt er ook op dat sinds dit de feroza niet meer zoveel vermogen heeft vooral als die in zijn 4 laag staat.
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
Er is maar 1 uit en dat is vooruit
doeve

Re: Feroza benzine meter werkt niet

Berichtdoor marcelx4 » ma okt 03, 2016 7:29 am

Dat benzinetankmetertje komt me bekent voor, had die van mij ook. Had ik verder nog nooit echt naar gekeken maar ik vermoed dat de vorige eigenaar hem altijd halfvol getankt heeft waardoor de contactjes op de flotter mogelijk zouden corroderen.
Vermogensverlies in de 4laag, dacht ik ook een keer dat ik dat had maar toen kwam ik erachter dat de versnellingsbaksteun afgescheurd was waardoor hij uit de 4laag gedrukt word als je gas geeft.
Dit is een kwaaltje dat die steunen afscheuren, kijk ook meteen naar je motorsteunen.
marcelx4

Berichtdoor Koenen » ma okt 03, 2016 7:56 am

Dat euvel heeft de mijne ook, die komt tot 2/3 ongeveer. Ik twijfel alleen of die dan wel vol zit, of dat de ontluchting verstopt zit of dergelijke, waardoor die bij het tanken niet voller kan :-k
de meter gedraagt zich op dat 2/3 punt wel alsof die vol zit (Als in, vanaf dat punt zakt die ook)
Koen, Koenen, Koenst
Koenen

Berichtdoor doeve » ma okt 03, 2016 7:08 pm

ik heb nog niet gekeken naar de versnellingsbak steun maar dat zomaar eens kunnen. En wat betreft de motorsteun deze heb is idd al eens moeten vervangen zowel linkse als rechts.

Ik heb ook maar meteen alle modder bij de slangen van de benzinetank weg gespoeld dan kan ik morgen eens kijken of het aan de ontluchting ligt. wat zou kunnen want als de auto in de zon heeft gestaan start deze ook slecht.
Er is maar 1 uit en dat is vooruit
doeve

Keer terug naar • ONDERHOUD