Ik kocht mijn 2001 Jimny zonder trekhaak. Maar goed, mede daarom was de prijs ook erg aangenaam. Eerder deze week de trekhaak eronder gezet. Op de juiste manier: zijpaneel achter even losgehaald en de draden gesorteerd. De kabelboom van de trekhaak netjes gesoldeerd in/aan de bestaande bedrading en met een krimpkous netjes afgewerkt. Ik ben allergisch(...) voor die scotch-blokjes.
Maar goed: auto op de brug, dus ook maar meteen even verder kijken. Ai.... roest in de rechter achterwielkast waar normaal de bumper overheen zit. Dus... lassen maar. Dat viel tegen. Hoewel, een Jimny uit 2001. Dat is altijd lassen, zullen we maar zeggen.
Stuurdemper van Jimnyparts geplaatst. Fluitje van een cent en het vervelendste tot het laatst bewaard. Nieuw voorste deel van de uitlaat. Niet qua prijs; die's heel redelijk. Maar oh oh wat zat die pijp vast aan het spruitstuk. Met veel, heel veel heet-stoken en een enorme pijp aan de sleutel knapte uiteindelijk alles los. Niks gebroken (pfff). Nieuwe uitlaat erop en alles is weer helemaal fijn.
Vandaag meteen de trekhaak gebruikt. Ik heb erg veel hout (eik) op de grond liggen als gevolg van de storm. Toch snel zo'n 85 m3 hout. Veel naald, veel eik en wat berk.