• Advertisement
ALLETOUW.NL

Pinzgauer uit de HeDiMa jas.

Eindelijk alle MODDERPOEL restauratieverslagen en ombouwprojecten in één subforum!

Re: Pinzgauer uit de HeDiMa jas.

Berichtdoor Pinz M712 » di dec 06, 2011 2:41 pm

ZO, hier dan toch maar de foto update:

het voorste diff is inmiddels voor het grootste gedeelte wel uit elkaar

Afbeelding

Afbeelding

Nu weet in wel wat ik aan onderdelen nodig ga hebben om hem weer lek vrij in elkaar te gaan zetten.Dus kan ik ook gaan plannen voor de rit naar zwitserland.

(voor de gene die het intresant vinden: In juni gepland te gaan,luxe auto deffect,gevolg nieuwe auto gekocht geen geld over :oops: gepland om oktober te gaan,winterbanden aangeschaft=geld op :evil: ...december gepland=geen vrij te krijgen waarschijnlijk... maar ik ga het alsnog proberen)

Al met al loopt het dus zoals natuurlijk verwacht en door velen gewaarschuwd....vreselijk uit.
Om de werkplek nog wat mooier/productiever te maken ook maar een nieuwe werkbank aangeschaft

Afbeelding

wat een bende is het inmiddels........ ook maar eens tijd om wat op te gaan ruimen,weg te gooien en te verkopen.....

Afbeelding

Ohw ja: @Ruud Geef me even een telefoon nummer,onderdeel nummer e.d. dan neem ik dat wel mee voor je. Geen probleem.

Onderdelen kun je makkelijk terug vinden op : http://www.pinzgauer.com/parts.php?cat=pinzgauer&id=dwg

Ik verwacht dat jou onderdeel hier bij zal staan: http://www.pinzgauer.com/parts.php?cat=pinzgauer&id=8&rowstart=50 (even op het blauwe nummer drukken achteraan,dan krijg je eeen explo. tekening)
Pinzing around in my little green wagon.

Afbeelding
Pinz M712

Berichtdoor renegade-wr » di dec 06, 2011 6:35 pm

die rose stoel doet het hem helemaal :-k
De enige echte Officially Licensed Tree Hugger :mrgreen:
renegade-wr
Veelpleger

Berichtdoor Ruud » di dec 06, 2011 7:30 pm

Onderdeel nr 710.1.43.328.2
Ik vind zelf dat het tandwieltje op rot manier gemonteerd word
Wat vind jij hiervan of doe ik soms iets verkeerd
Vr groet ruud
Laatst bijgewerkt door Ruud op zo sep 02, 2018 1:41 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Ruud

Berichtdoor Pinz M712 » di dec 06, 2011 8:54 pm

Ruud schreef:Hoi weer Ruud hier mijn nr 0624915311
Onderdeel nr 710.1.43.328.2
Ik vind zelf dat het tandwieltje op rot manier gemonteerd word
Wat vind jij hiervan of doe ik soms iets verkeerd
Vr groet ruud

Hey Ruud, nou ben ik niet zo van het afkraken,dus ga niet zeggen dat jij het of iets fout doet.maar dat hele gestel valt er vanzelf uit...MITS je de borg pin eruit pakt/krijgt
(Deze even opzoeken in de tekening PIN SPEEDOMETER GEAR 7101433241/ 03-15-07 2.38 )http://www.pinzgauer.com/parts.php?cat=pinzgauer&id=8&rowstart=100

Ik heb hier het hele technische handboek in het engels. mocht je ooit vragen hebben weet je me te vinden.Overingens is dat handboek ook te downloaden op http://pinzgauer.fr/
Maar aangezien mijn frans niet goed is,zul je vannaf hier verder zelf moeten zoeken.

ook kun je hem ergens in oostenrijk bestellen.Is een echte aanrader voor de hobby monteur. Kind kan de was doen> De techniek is al niet ingewikkeld, maar met dat boek kan je echt alles thuis doen.Zelfs speciaal gereedschap maken.

Maar ik zet hem erbij bij de bestelling. Heb je er heel veel haast mee?1 zoals je mssn gelezen hebt vertrek ik waarschijnlijk pas januari/februari...?! :roll:

Afbeelding
Pinz M712

Berichtdoor Ruud » di dec 06, 2011 9:11 pm

Hoi weer Ruud hier hand boeken heb ik al ik heb het ook voor op de computer
Inderdaad geheel valt er los in maar ik vind het tandwiel matig gelagerd
Ik heb niet echt haast met het tandwieltje
Is toch wel hele klus hè zoon voor as er onderuithalen met die vering ik heb het al eens gedaan
Vr groet ruud
Ruud

Berichtdoor Pinz M712 » wo dec 07, 2011 7:55 pm

Ruud schreef:Hoi weer Ruud hier hand boeken heb ik al ik heb het ook voor op de computer
Inderdaad geheel valt er los in maar ik vind het tandwiel matig gelagerd
Ik heb niet echt haast met het tandwieltje
Is toch wel hele klus hè zoon voor as er onderuithalen met die vering ik heb het al eens gedaan
Vr groet ruud

Ahhh valt wel mee... als je in gedachte houd dat de mijne nu geheel onherkenbaar als onderdelen hoop in de schuur staat #-o maar t is wel een heel inginieus (of hoe meneer van Dalen het dan ook op papier zou zetten) systeem,al die tandwielen enzo. Maar je vertelde iets over die sateliet wieltjes... wat weet je daar allemaal van?! gewijzigd ofsow? k heb de mijne eens goed aan gekeken en k kan me zo geen visuele upgrades bedenken... mssn de hardheid van het materiaal,maar mijne zien er nog erg goed uit....dus?!

Wat betreft de lagering van het tandwieltje... ik heb niet het idee dat het met grote snelheid rond gaat, en hij draait gewoon in een teflon bus, lijkt me niets mis mee :-k wel viel me op dat er bij mijn pinz een laagje olie in de heksenhoed stond... mogelijk dat de damp van die olie beetje extra smering geeft?!

Afbeelding
Pinz M712

Berichtdoor Ruud » wo dec 07, 2011 9:28 pm

Hoi weer met Ruud
Bij de satelietwieltjes zit imbusbout die word vast gezet in busje achter andere satelietwiel die busjes zijn aangepast
Extra oliekanaal en los moertje erop om los komen van bout tegen te gaan dit gebeurd nog wel eens wat wel veel schade
Opleverd vandaar dat ik je op de hoogte breng ik kan je het resultaat wel laten zien
Vr groet ruud
Bel er anders eens over
Ruud

Berichtdoor Ruud » vr dec 09, 2011 8:10 pm

Hoi weer met Ruud
Heb je ook een naam en zou ik jou tel nr ook mogen hebben
Dan kan ik jou eens bellen lijkt mij wel handig
Vr groet ruud
Ruud

Berichtdoor Pinz M712 » za dec 10, 2011 4:07 pm

Ruud schreef:Hoi weer met Ruud
Heb je ook een naam en zou ik jou tel nr ook mogen hebben
Dan kan ik jou eens bellen lijkt mij wel handig
Vr groet ruud

Je hebt als het goed is een PBtje met nummer en naam ... mogen ze hier ook wel weten trouwens.. Erik ... (zoals in het voorstel topic :roll: )

Afbeelding
Pinz M712

Berichtdoor ya314 » di dec 13, 2011 1:14 am

Goeie avond, ik las dat je nog opzoek was naar wat Pinzgauer onderdelen. Bij Gut automobile hebben ze bijna alles op voorraad ophalen kan maar verzenden is ook geen probleem. Ik heb er al verschillende onderdelen gehaald met prima service, was er van het voorjaar met de opening van het nieuwe pand echt mooi staan meestal wel een 10tal wagens.
Nadeel van zwitserland is echter wel dat de franc de laatste tijd nogal duur is.

http://www.pinzgauer.ch

Mijn waggie:
Afbeelding

Ik ben Albert en heb behalve een 710M ook nog een Daf ya314 met lier.

O en een weppie is zeker niet slechter dan een pinz! :wink:
Afbeelding
ya314

Berichtdoor Pinz M712 » di dec 13, 2011 8:17 pm

ya314 schreef:
O en een weppie is zeker niet slechter dan een pinz! :wink:
Afbeelding

Heaven!! [-o<

Zoals je ziet in de foto's hebben we hier ook een 126,maar die is niet meer zo jofel. Achtervering zit vast en dynbamo laad niet meer bij :?
dus dat laat ik maar eve voor wat het is. Maar waar kom je ergens vandaan?! je hebt een mooi wagenparkje als ik het zo hoor en zie!
Blij dat er meer dere pinzgauers opduiken op modderpoel.... ben k niet meer de enige O:)

hopelijk eens een pinzgauer "owners clubje" oprichten ofsow... voor raad,daad en samen onderdelen bestellen hihi =D>

Afbeelding
Pinz M712

Berichtdoor Theft_eXP » di dec 13, 2011 11:19 pm

achtervering van 126 vast is makkelijk, gewoon met 50 een drempel over, doen wij ook elk jaar direct na de winterstalling.

als het dan weer gauw vastzit ff die pennen eruit halen en vervangen door exemplaren met smeernippels. eventueel zelf maken :) flink vet erin en klaar.
Sport cars like Corvettes and stuff were carved with science to cut through air nice and easy.. But this truck just punches air in the face and yells at it to get the hell out of the way!
Dodge W200 "Bonnie"
5.9L V8
Veel roest, en lol!
Theft_eXP

Berichtdoor ya314 » di dec 13, 2011 11:28 pm

Nouja mijn wagenpark, heb alleen een pinz en 314.
Ik woon zelf in Den Haag en de wagens staan in Haarlem

De rest van de wagens is van Jan Soldaat/abc-events,
http://www.jansoldaat.nl
http://www.abc-events.nl
We doen er personeelsuitjes en dergelijke mee, de diensttijd met een knipoog, op de foto staat maar een kwart van het wagenpark :mrgreen:

Wat die 126 betreft klinkt als een prima wagen, we hebben er vorig jaar 10 binnen gekregen direct bij Van Dam vandaan. 30 jaar buiten gestaan met bomen in de bak en alle remmen vast. 5 rijden er nu weer als een zonnetje (vering ging goed los toen we volgas met wat vrienden in de bak over drempels gingen :P).

Net terug van de straler, hoefde geen mm van het chassis te lassen.
Afbeelding

Hier weer in top staat, op de wielen na, klaar om naar Malta te gaan.
Afbeelding
ya314

Berichtdoor Theft_eXP » di dec 13, 2011 11:33 pm

Dit hebben wij staan:

De Witte
Afbeelding

De YK-314 + Unimogs + Dodge
Afbeelding
Sport cars like Corvettes and stuff were carved with science to cut through air nice and easy.. But this truck just punches air in the face and yells at it to get the hell out of the way!
Dodge W200 "Bonnie"
5.9L V8
Veel roest, en lol!
Theft_eXP

Berichtdoor Ruud » di dec 13, 2011 11:51 pm

Ja dit is ook best mooi maar we wijken af van de pinzgauer
Wat toch iets minder lomp (groot en zwaar)is
Niet dat het spul van uw slecht is natuurlijk maar wij hebben het over de pinzgauer
Vr groet ruud
Ruud

VorigeVolgende

Keer terug naar • PROJECTEN