• Advertisement
Euro4x4Parts

Pinzgauer uit de HeDiMa jas.

Eindelijk alle MODDERPOEL restauratieverslagen en ombouwprojecten in één subforum!

Pinzgauer uit de HeDiMa jas.

Berichtdoor Pinz M712 » ma nov 08, 2010 10:41 pm

Hier dan toch stilletjes maar het begin maken aan de restauratie van me pinzgauer.(Er voor uitkomen dat ze er toch echt aan toe is.)
Maar mij is dan ook geleerd:Als je over je probleem kan praten,heb je het al bijna opgelost [-o<

Vannaf heden is de APK verlopen en moet er toch serieus gewerkt gaan worden het begin is gemaakt door de eerste modder en rotzooi te verwijderen.
planning is,aanpassingen aan brengen 1 maand,carroserie verwijderen 1 maand,onderstel restaureren 2maanden,carroserie restaureren 4 maanden.
Hopelijk net nog een puntje van de vakantie mee pakken.

Handige tips,hulp en advies zijn van harte welkom,ik probeer een weekelijkse post te maken met de update's en foto's.

Hier alvast het begin,de laatste rit,wat sugesties voor de nieuwe kleuren en voor de liefhebbers,kleurplaten om in te sturen via mail met eigen ideeen :wink:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Pinzing around in my little green wagon.

Afbeelding
Pinz M712

Re: Pinzgauer uit de HeDiMa jas.

Berichtdoor hdegroot » di nov 09, 2010 1:18 pm

Waarom was die niet door de APK gekomen? Ik dacht dat dat ding wel redelijk was.
Mid engined is not just for supercars.
hdegroot

Berichtdoor Pinz M712 » di nov 09, 2010 6:24 pm

Helaas was links voor het draagpunt van de carroserie door gerot. Dat moet ik dus gaan lassen. En natuurlijk (bekend probleem) de imitatie ashoezen zijn allemaal kapot.Nu ik dat toch fatsoenlijk wil doen,gaat de body er maar helemaal af en ga ik eerst het onderstel 100% maken,en de body goed genoeg om weer een aantal jaartjes te rijden.

Als iemand mij kan helpen met een container uit america te laten komen laat ik een complete onderbody komen,dat zou ik het liefst doen,maarja het verschepen is npogal duur vrees ik.
Anders moet ik zelf opzoek naar een DK versie of andere onder body.Ik ga vannaf januari opzoek in zwitserland,oostenrijk en GB.

Na een klein jaartje hiermee gespeeld te hebben wil ik eigenlijk diep van binnen toch een orginele(de body is behoorlijk aangepast IVM lengte van de vorige bestuurder)dat is puur uit praktisch oogpunt,het fun gehalte van deze body is erg hoog doordat ik nergens naar hoef te kijken,de kooi vangt de eerste klappen wel op.Eigenlijk is mijn pinz er ook helemaal niet slecht aan toe,maar aangezien ik deze nooit meer kwijt wil moet ik er wel goed voor zorgen. Een sam en patrol enzo is nog wel her en der te krijgen voor een paar centen.Maar deze zijn toch wel wat duurder en ik zal er dus vannaf nu al goed voor moeten zorgen.

Afbeelding

Groetjes Erik

Afbeelding
Pinz M712

Berichtdoor volvofrankie » di nov 09, 2010 9:06 pm

Als je de body toch afneemt denk ik dat het goedkoper, sneller en makkelijker uitkomt als je deze restaureert in plaats van eentje te laten overkomen van VS. Als je hem gaat restaureren kan je beter alles in 1 keer nakijken. Het neemt wel wat tijd in beslag maar nog altijd minder als ieder jaar iets te moeten herstellen en je bent dan ook een aantal jaren safe hopelijk O:)
Volvo C303 4x4 met Warn 15000 Lbs lier, Michelin XZL 9.00R16 / XML 325/85 R 16 muds
Cruiser HDJ80 12v, 2" lift, BFG KM1 305/70 R 16
volvofrankie
Veelpleger

Berichtdoor Pinz M712 » di nov 09, 2010 10:12 pm

De auto wordt ook wel degelijk van onder tot boven opgeknapt :wink:

De onderkant zal compleet nieuw gebouwd worden.Alles wat defect of beschadigd is wordt NIEUW of beter.
De body is niet zon probleem.Dat is naderhand nog te doen,dus het is afhankelijk van hoe het met het budget staat na het onderstel wat ik met de body ga doen.
De body is verder helemaal los van het motor,aandrijf,rem en sper gedeelte.Check:

Alleen de 712M (6x6) is makkelijker met de achter veren.

Dus mocht dat er niet meer aan zitten,los ik dat tijdelijker op hehe

Maar de droom is een nieuwe body om hem orgineel te maken en er beter mee op vakantie te kunnen enzo. En de alles grootste droom...de 2e dr bij natuurlijk. Een cross pinz en een nette

Afbeelding
Pinz M712

Berichtdoor Pinz M712 » zo nov 21, 2010 9:29 pm

Nog steeds geen tijd gehad (en licht en zin) om de onderbody schoon te spuiten en de garage op te ruimen. Maar daar komen dan weer meer tijd en zin om aan het tekenen te slaan voor terug.

Hier nog maar eens wat schetsen wat er nu weer allemaal door mijn hoofd spookt

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Pinz M712 op zo maart 20, 2011 7:42 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Afbeelding
Pinz M712

Berichtdoor opperbij » zo nov 21, 2010 10:11 pm

gaaf project ben erg benieuwd naar de verdere vorderingen
opperbij

Berichtdoor Pinz M712 » za nov 27, 2010 5:35 pm

Na lang uitstellen en tekort aan tijd en licht,toch de onderkant maar eens afgespoten,16 euro,2 wasboxen en 1 wasboxverbod verder:

Afbeelding

Nu kan het sleutelen echt gaan beginnen.
Nouja eerst de beunschuur maar even opruimen enzo,een beetje plaats is wel wenselijk.Helemaal compleet met werkbank en houtkachel.

Afbeelding

Afbeelding

En op de boven verdieping natuurlijk nog een magazijn voor de gedemonteerde onderdelen...en de te monteren onderdelen [-o<

Afbeelding

Afbeelding
Pinz M712

Berichtdoor remy » za nov 27, 2010 6:26 pm

oeh.. mooie wep :D

Die planning zou ik maar vergeten :-B zelfs mijn zeer optimistische planning van een jaar is al overschreden.
remy

Berichtdoor Pinz M712 » za nov 27, 2010 6:58 pm

remy schreef:oeh.. mooie wep :D

Die planning zou ik maar vergeten :-B zelfs mijn zeer optimistische planning van een jaar is al overschreden.

Het scheelt dat ik geen leven heb verder :-B (en sleutel aan huis) dus me deadline moet ik halen haha

Die WEP is van me broertjes...en ik heb alleen aandelen in de uren en onderdelen :|
Is ook ooit helemaal gerestaureerd geweesd... maar steeds een ander stukje....daarom wil ik het dus anders aan pakken hahaha
En ook is deze WEP de rede van aanschaf voor mijn Pinz... wep=3500kg staal...onhandelbaar,niet echt terein vaardig....en altijd kapot.
Pinz is 2400kg met extra as,simpelere techniek,tereinvaardiger,confortabeler en stukje zeldzamer en zuiniger... :mrgreen:

Afbeelding
Pinz M712

Berichtdoor Pinz M712 » ma nov 29, 2010 11:15 pm

Vandaag maar vast kachel hout gezagen en beetje begonnen met strippen.Spiegels,zeilen,deurtjes en een begin gemaakt aan de bagage klep te demonteren.

Afbeelding

The hart of the beast :-B

Afbeelding

Morgen weer nieuwe ronde nieuwe kansen.

Afbeelding
Pinz M712

Berichtdoor Pinz M712 » do dec 02, 2010 11:02 pm

Weer eens een update plaatsen.Niet dat er veel gebeurd is... maar wel veel te weten gekomen.

Na alle complimenten over de staat van mijn puchebeest,dacht ik eigenlijk dat ik gek was wat ik ging doen. Voor de APK was er maar 1 echt puntje wat aandacht nodig had.De bevestiging van de carroserie:

Afbeelding

Maar na een uurtje of 5 strippen,ploeteren en zweten (van de kachel)

Afbeelding

(Met de vlam in de pijp.... :-" )

Kwamen er toch wat puntjes bij :-k Niet dat ze daar erg slecht is,maar dat de dokter niet echt geweldig werk heeft geleverd.Zie hier de:
de plaat boven de brandstof tank 8-[

Afbeelding

Bevestiging brandstoftank :shock: klein detail...het opgelaste boutje en moertje waren bevestiging voor de jerrycan

Afbeelding

De reparatie van het plaat werk aan de laadbak #-o

Afbeelding

zo alles er af schroevn...

Afbeelding

En meteen nummeren en opbergen in het privé magazijn :mrgreen:

Afbeelding

En de vloer en rest van de laadbak ga ik maar niets van zeggen.Na aanlijding van al dit moois en het moois waar ik geen kodakje van getrokken heb,heb ik toch maar besloten en complete rebuilt te gaan uitvoeren. De cabine was al vrij zeker dat die omgebouwd werd naar DK maar de laadbak zal waarschijnlijk ook gereconstrueerd worden. Dit alles wanneeer ik klaar ben met de onderstel>Verwacht: Medio februari
Al met al heb ik denk ik een wijze les geleerd...restauratie's lopen inderdaad UIT quwa budget,quwa werk en dus ook met de oplever datum. :?

Zaterdag met de lijpieslijpie aan de gang om de kooi en andere boddy panelen te vervangen. Updat zal zondag avond volgen.

Greetzz Erik
Laatst bijgewerkt door Pinz M712 op do dec 02, 2010 11:23 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Afbeelding
Pinz M712

Berichtdoor arjanverm » do dec 02, 2010 11:22 pm

als je toch zo'n mooi beumhok hebt moet je het ook goed doen :D maar dat heb je dus ergens laten doen?
Arjan Vermeer

Nomad LaRo 90 topic

Kwaliteit kent geen recessie
arjanverm

Berichtdoor Pinz M712 » do dec 02, 2010 11:31 pm

arjanverm schreef:als je toch zo'n mooi beumhok hebt moet je het ook goed doen :D maar dat heb je dus ergens laten doen?

Ik heb haar in deze staat gekocht,een jaartje ervaring mee opgedaan maar verder zelf nog niets aan versleuteld (of gelast)

Nu ik er zelf aan begonnen ben,zullen de tijden keren.De pinzgauer 712DK is erg zeldzaam...er staat ongeveer 3 foto's van op internet...verschillende dan. Ik ga nu (aangezien ik toch al veel werk heb om haar netjes te krijgen,voor de 712 DK (xl)
zoals op de schets te zien is van de ideen die door mijn hoofd spoken. De voordelen daarvan zijn dat de wagen veel praktischer wordt voor mij en mijn andere vrijetijds bestedingen.Ook omdat ik veel delen opnieuw moet maken,wijzigen en dat soort dingen zal het waarschijnlijk beter zijn dat ik het hele ding afbreek en van onderaan de ladder zelf maar een body las. Kost meer gel mer tijd en waarschijnlijk meer gevloek,maar dan weer ik wel zeker dat het goed is...En dat was mijn eind doel. En dan hoop ik dat ik ook nog jaren met haar cross-country('s) kan gaan.

Afbeelding
Pinz M712

Berichtdoor Roy B » vr dec 03, 2010 7:03 pm

Staan er inderdaad maar weinig op. De 712FW is ook wel een leuke uitvoering. Succes met de restauratie
Groeten,

Roy

Afbeelding

i rather push my land rover than driving a jeep
Roy B
Opperspammer

Volgende

Keer terug naar • PROJECTEN