Goeienavond iedereen,
Ik ben Arno, wonende te België.
Recent een Rocky op de kop getikt voor een mooie prijs van 1750euro, het is een F75 Hardtop.
Ik heb het forum regelmatig bekeken voor tips en knelpunten van andere rocky projecten, en het heeft me toch wel met het een en het ander geholpen.
Er is natuurlijk wel wat werk aan de Rocky, maar het leek me leuk hier regelmatig een update te posten met de werken en de vooruitgang van mijn Rocky. Ik ken nog niet zo veel van auto's, maar mijn beste maat wel, ik help hem regelmatig met zijn Audi 90 Quattro '89 en gaandeweg leer ik heel wat bij.
Heb de Rocky in januari gekocht, hebben een uur en half gereden om hem thuis te krijgen. Dat was al een fijne rit, 120 rijden was totaal niet aangenaam hahaha, dus tegen 90 per uur gereden, maar het is ook geen sportauto natuurlijk.
In januari naar de keuring geweest, maar natuurlijk afgekeurd op verschillende punten:
Speling op de fusee
Lekkage aan de fusee hubs
Brandstofpomp lekt
Stoel was gescheurd
Lekkage van olie (dit bleek achteraf gewoon de overdruk leiding te zijn)
Dit hebben we ondertussen allemaal in orde gebracht, heb Kenneth (rockyman) hiervoor gestuurd, hij heeft me de dichtingkit bezorgd voor de fusee's & de brandstofpomp.
De eerste fusee (swivel hub) ben ik 1 dag mee bezig geweest, de andere kant ging al sneller (na 2 uurtjes in orde).
De eerste kant heb ik ecgt geklungeld met de keerring, tjonge Tjonge, ik kreeg de as er niet ver genoeg in. Duwen en trekken en vanalles geprobeerd, uiteindelijk met hamer op de as geklopt, maar tevergeefs. Uiteindelijk de kit nog eens nagekeken, bleek dat er 2 verschillende keerringen waren hahaha... De keerring verandert en hups het was in orde!
Alles terug gemonteerd, kreeg ik het locking mechanisme er niet meer op! De tanden van de as beetje krom. VERDORIE!!!
Gezocht hoe ik het goed kreeg, uiteindelijk met een ijzerzaagje 2 uur de tanden vrijgemaakt, en eureka, hij gaat erover!
Een weekje of 2-3 later samen met men maat aan de brandstofpomp begonnen, ging heel vlot, keerringen waren goed versleten, alles terug gemonteerd, start hij niet meer. Hij kreeg geen brandstof, een uur staan pompen op het pompje, niets!
Mijn maat had dan van zijn werk een speciale pomp meegenomen om brandstof aan te zuigen van zijn garage, dat is dan ook weer in orde. Terug starten, niets! Verdorie, liggen zoeken wat het kon zijn, uiteindelijk de brandstofpomp helemaal opengezet toen startte hij, maar maar aan 500 rpm, te laag.
Het stuk van de gaskabel hebben we dan 2 tanden verzet en gij startte van de eerste slag! Victorie!! Wel nog even de brandstofpomp moeten afstellen, want hij begon op 2000 rpm vanzelf door te blazen tot 3000 rpm omdat hij te rijk liep.
Begin maart naar de keuring geweest, en voila goedgekeurd, verzekerd, we kunnen rondrijden!
De koppeling slipte door, dat wisten we bij aankoop al, dit gingenwe oorspronkelijk in de zomer doen, maar we hebben het dit weekend gedaan, want de koppelingset stond voor 120 eur op autodoc in plaats van 160 euro.
Vrijdagavond de versnellingsbak uitgebouwd, jongens wat een grote versnellingsbak en zwaar!
We deden hem open, de plaat was volledig versleten, tot op de schroeven was hij al aan het schuren hahaha
We zijn de versnellingsbak gelijk gaan schoonmaken bij de carwash, zodat hij op zijn minst terug proper (voor even dan toch) onder de rocky kan.
Nieuwe drukgroep erin gezet alles terug in elkaar gezet, even gesukkeld met de verdeelbak van de aandrijving, maar in totaal zijn we 6 uur bezig geweest.
Eerste testrit was een wereld van verschil, de koppeling pakte direct (we hebben de kabel ook wat bijgesteld) voorheen ontkoppelde hij pas wanneer mijn knie in mijn nek zat hahaha.
Nu is het even wachten tot de zomer! We gaan hem mooi spuiten met raptor liner, want hij heeft 4 verschillende kleuren (rood, groen, blauw en zwart)