• Advertisement
Suzi's Place

wederom verandering interieur Landcruiser

Eindelijk alle MODDERPOEL restauratieverslagen en ombouwprojecten in één subforum!

Re: wederom verandering interieur Landcruiser

Berichtdoor Muddy Bandit » wo apr 22, 2020 9:57 pm

Kijk, daar is goed over na gedacht.
Mooi gemaakt en heel netjes afgewerkt. :smt023
Rustig aan.....
ben ik ook de hele dag druk mee...
Muddy Bandit
Mudderator

Berichtdoor k_a_lf » do apr 23, 2020 6:59 am

Dat is echt wel elke cm³ zo goed mogelijk benutten. Dat heb je wel met zo'n zaken als inrichting, je kan er van te voren zo goed over nadenken als je wil maar het is pas als je het echt gaat gebruiken dat duidelijk wordt hoe het eigenlijk had moeten zijn :lol: .
Enige bedenking die ik heb bij de houder voor die zandplaten is dat ik weinig goede ervaringen heb met een gewoon hangslot achterop de auto, dat eindigt heel vaak met doorknippen of doorslijpen als je ze uiteindelijk eens nodig hebt.
What doesn't kill me only makes me more pissed off...
k_a_lf

Berichtdoor bertad » do apr 23, 2020 6:06 pm

Muddy Bandit schreef:Kijk, daar is goed over na gedacht.
Mooi gemaakt en heel netjes afgewerkt. :smt023

thnx :D
bertad

Berichtdoor bertad » do apr 23, 2020 6:13 pm

k_a_lf schreef:Dat is echt wel elke cm³ zo goed mogelijk benutten. Dat heb je wel met zo'n zaken als inrichting, je kan er van te voren zo goed over nadenken als je wil maar het is pas als je het echt gaat gebruiken dat duidelijk wordt hoe het eigenlijk had moeten zijn :lol: .
Enige bedenking die ik heb bij de houder voor die zandplaten is dat ik weinig goede ervaringen heb met een gewoon hangslot achterop de auto, dat eindigt heel vaak met doorknippen of doorslijpen als je ze uiteindelijk eens nodig hebt.

Klopt Kalff, daarom is dit mijn 3e inrichting, hoewel de huidige een voortborduring is op de vorige die 7 jaar veel voldoening heeft gegeven. De vernieuwing kwam voort vanwege de behoefte aan meer water omdat we langer op reis willen (als corona ellende voorbij is :shock: )

Dit is inderdaad ook bij mij gebeurt in een andere situatie :mrgreen:
Maar ik heb de maxtrax alleen bij me als ik op reis ga, en doe er dan pas een slotje op als ik de auto ergens achter laat (wat niet zo vaak gebeurt :roll: )
bertad

Berichtdoor bertad » ma mei 11, 2020 10:30 am

Ik denk dat ik er wel klaar mee ben :D
"Gordijntjes" zijn gemaakt door mijn vrouw

Afbeelding
De kieren aan de bovenzijde bij linker en rechtervoorramen zijn bewust gemaakt voor de ventilatie
Bij het rechter zijraam wordt nog een balein in genaaid om het beter te laten aan sluiten.
Zo ziet het er aan de buitenkant uit
Afbeelding
Afbeelding

Luifel met nieuwe hoes (ook gemaakt door vrouwlief) weer gemonteerd
Afbeelding

"Rugzak" voor reservewiel opgehangen (inderdaad; ook weer door mijn vrouw gemaakt :roll: )
Afbeelding

Omdat bij het lieren ik altijd zat te hannesen met de bediening in mijn linkerhand en een lange kabel die overal in de weg hing (kabelaansluiting zit binnen), heb ik een houder gemaakt.
Bij niet gebruik van de lier ligt de bediening achter mijn stoel. Als ik 'm nodig heb, plaats ik 'm in de houder, steek de stekker in het stopcontact (rechts onder de houder) en de kabel ligt netjes opgerold op het dashboard. Mocht ik de bediening buiten willen gebruiken, haal ik 'm uit de houder, rol de kabel af en ik kan 'm bedienen naast de lier.
Prettig is nu ook dat als ik in de auto aan het lieren ben en ik heb bv ineens 2 handen aan het stuur nodig, de bediening niet half op mijn schoot ligt of naast/voor mijn stoel op de grond :mrgreen:
Houder nog even een verfje geven en een rubber randje om het af te maken.
Afbeelding

Moet nu alleen nog een dubbele usb aansluiting maken in dit kastje:
Afbeelding
Dan kan ik mooi opgeborgen ipad's, e-readers etc zoveel mogelijk opladen tijdens het rijden en dus zo min mogelijk stroomverbruik als we ergens bivakkeren.

Wij zijn dus klaar om te vertrekken, en nu maar hopen dat dat dit jaar nog kan plaatsvinden :roll: #-o :-k

Bedankt voor al jullie commentaren en opmerkingen

Vriendelijke reisgroet,
De Toyota Travelcruiser
bertad

Berichtdoor Ranger » ma mei 11, 2020 1:37 pm

HEEL COOL =D>

8)
~ Real trucks have glow plugs :-B ~
Ranger
Site Admin