• Advertisement
Suzi's Place

Advies welke lier

Vragen en antwoorden omtrent de aanschaf van diverse lieren en algemene informatie over diverse lieren, gebaseerd op de ervaringen van mede-MODDERPOELERS!

Advies welke lier

Berichtdoor Mudplayer » ma apr 15, 2019 7:31 pm

Beste modderpoelers,

Nu mijn lier het heeft begeven (T-max) en onderdelen nodig heb voor hem en deze ook nog moeilijk is aan te komen (kan geen importeur vinden in Nederland) ben ik mij aan het oriënteren voor een andere.

Er zal het één en ander best op de site staan en al wat gelezen, maar stel de vraag toch maar even.

Wat is een goede vervangede lier?
Waar kan ik het beter vragen dan hier met al die mensen die de 4x4 virus hebben :mrgreen:
Het hoef geen top merk te zijn voor mijn sam zoals Red winch, Ramsy, Warn of zo maar wel een betrouwbare tegen normaal geld.

Ik zou graag jullie ervaring willen horen over de lieren de plus en minnen van deze. en waar te tegen leuke prijs te koop zijn.

De lier zal niet intensief gebuikt worden, maar wanneer ik hem nodig heb moet hij het wel doen en niet als de huidige er mooi mee stoppen.

Graag jullie bevindingen van de lieren :D :D :

Etienne
Toyota Landcruiser 1978
Suzuki LJ80 1981
Suzuki Samurai 1988
Mudplayer

Re: Advies welke lier

Berichtdoor Muddy Bandit » di apr 16, 2019 12:30 am

Grofweg heb je wegwerplieren en de wat betere merken, en dat verschil in kwaliteit zie je in de prijs natuurlijk wel terug in de materialen en de afdichtingen.
Verder is onderhoud ook een puntje, met name weinig gebruik zorgt er nogal eens voor dat alles vast roest.

Ik heb inmiddels al 7 jaar een Champion KingOne TDS 12000 probleemloos in gebruik, niet de goedkoopste lier maar wel zeer degelijk en oersterk.
Rustig aan.....
ben ik ook de hele dag druk mee...
Muddy Bandit
Mudderator

Berichtdoor camelroel » wo apr 17, 2019 11:34 am

Ik heb een heeeel aantal jaren geleden een 2, 3 misschien wel 4 dehands Warn lier gekocht. Opgeknapt en de juiste kleur gegeven en die werkt eigenlijk altijd. Al moet ik zeggen dat een beetje onderhoud wel goed is. Ik haal hem minimaal elke 2 jaar uitelkaar, maak hem schoon en zet hem weer in elkaar.

Jouw T max, heb je die al uitelkaar gehaald? En wat is er mis mee?
Roel

Your car is your story so don't let others write the book.
camelroel
Opperspammer

Berichtdoor Mudplayer » wo apr 17, 2019 6:06 pm

Ja ik heb hem uitelkaar gehaald , er zit roest aanslag in de motor en een koolborstel stuk.
Heb geprobeerd om de importeur te achterhalen maar dat was vergeefs.
Het zo a zo moeilijk om onderdelen te krijgen voor deze lier.
Uiteindelijk heb de juiste koolborstel gevonden die iemand nog op de plank liggen had liggen

In de toekomst zou ik een lier willen waar de onderdelen nog goed te verkrijgen zijn.

Groet,
Etienne
Toyota Landcruiser 1978
Suzuki LJ80 1981
Suzuki Samurai 1988
Mudplayer

Keer terug naar • LIEREN