• Advertisement
4x4 Haarlemmermeer

Een pick-up?

Vragen en antwoorden omtrent de aanschaf van diverse 4x4's en algemene informatie over diverse 4x4 modellen, gebaseerd op de ervaringen van mede-MODDERPOELERS!

Een pick-up?

Berichtdoor jvdk » ma dec 02, 2019 1:23 pm

Hi,
Toch nog even jullie expertise nodig denk ik.
Ik ben van plan om volgend jaar ons wagenpark uit te breiden met een pick-up, zodat de UAZ wat minder belast wordt met alle bagage omdat die eigenlijk de afgelopen jaren echt over de limiet zat tijdens de reizen.
Nu ken ik er wel een paar maar waarschijnlijk niet allemaal, en ik ben ook erg benieuwd naar ervaringen omtrent de verschillende modellen.
Wat voor mij een belangrijk punt is, is betrouwbaarheid, maar ook makkelijk aan onderdelen kunnen komen. En verder een dubbele cabine en er moet dan natuurlijk een huif op de laadbak. Budget is rond de 10.000 euro.

Mijn top 3 zo ver:
Mitsubishi L200
Volkswagen Amarok (hoe is die in het terrein en bergen?)
Nissan Navaro (alhoewel ik niet helemaal blij ben met die verhalen over de motoren)

Toyota Hilux is gewoon over budget.
Verder hebben we natuurlijk nog de UAZ Patriot pick-up, maar die is wat betrouwbaarheid betreft wel wat minder, onderdelen natuurlijk overal wel op voorraad.
Welke andere modellen zijn er nog?
Isuzu D-max (maar die is ver over budget omdat ik alleen maar vanaf 2017 zie hier in Rusland)
Ford F150 (ook aardig aan de prijs trouwens)

Dus, ik hoor heel graag van jullie de ervaringen van de verschillende pick-ups :D
Wil je eens een andere vakantie dan anders: http://www.KaichiTravel.nl (English version: www.kaichitravel.com)
Bezoek eens Siberie!

http://www.500px.com/jvdk
jvdk

Re: Een pick-up?

Berichtdoor k_a_lf » ma dec 02, 2019 6:23 pm

jvdk schreef:Volkswagen Amarok (hoe is die in het terrein en bergen?)

Ik durf niet te zeggen welke bouwjaren precies, maar ik weet dat die een tijd de kwaal hebben gehad dat ze (automatische)versnellingsbaken vraten. Vorige week toevallig nog met iemand staan praten die twee versnellingsbakken onder garantie heeft laten vervangen en hem dan maar heeft weggedaan. En dat was lang niet de eerste keer dat ik dat hoorde. Maar Volkswagen zou het naar het schijnt intussen zelf wel door hebben en opgelost hebben :lol:
Verder heb ik op lange termijn persoonlijk weinig vertrouwen in een blok waar ze twee turbo's op schroeven, maar dan is er nog de V6 ook natuurlijk.

De enige persoonlijke ervaring met pick-ups die ik heb, daar heb je misschien weinig aan. Ik rij zelf namelijk dagelijks met een Hilux rond voor/van mijn werk en hoewel ik eigenlijk een Land Rover man ben, moet ik toegeven dat ik dat nog best aangenaam vind rijden :mrgreen: . Weet exemplaren genoeg met 5 of 6 ton op de teller. Ze rijden bij ons al 15jaar rond met Hiluxen, hebben tussendoor meer dan eens andere modellen geprobeerd maar komen toch steeds terug bij een Hilux uit. Er rijden bij ons modellen van 10jaar tot en met hagelnieuwe exemplaren rond en hebben eigenlijk nooit noemenswaardige problemen (behalve fragiele kunststoffen bumpers :lol: ). Maar ze zijn tweedehands inderdaad behoorlijk prijzig.
What doesn't kill me only makes me more pissed off...
k_a_lf

Berichtdoor Muddy Bandit » ma dec 02, 2019 9:13 pm

Wat nissan motoren betreft is de YD25DDTI in de Nissan D22 een beetje berucht, de drijfstanglagers daarvan moet je gewoon om de 100.000 km preventief vervangen.
Die lagerschaaltjes kunnen blijkbaar slecht tegen langdurig boven de 3000 rpm draaien, heeft iets met de smering te maken.
Een setje lagerschaaltjes kost trouwens maar iets van € 100,=, je bent er alleen wel eventjes mee bezig weet ik uit ervaring.
Verder vind ik het een heerlijk werkpaard, bevalt mij prima.
Anders Rob D22 even vragen, die kent na zo'n 500.000 km de Nissan D22 en al z'n pijnpunten als z'n broekzak.

Van de Nissan D40 ken ik (van horen en internet) eigenlijk alleen maar het roest- en knikprobleem van het chassis, de versnellingbakproblemen van de Amoruk idem.
Rustig aan.....
ben ik ook de hele dag druk mee...
Muddy Bandit
Mudderator

Berichtdoor jvdk » di dec 03, 2019 1:13 pm

bedankt voor jullie berichten.
ik ben er blij mee, en zal verder kijken natuurlijk.

Die amarok valt wel een beetje tegen zo, zag ook al advertenties waar de lak er wel gewoon bijhangt, niet normaal
Wil je eens een andere vakantie dan anders: http://www.KaichiTravel.nl (English version: www.kaichitravel.com)
Bezoek eens Siberie!

http://www.500px.com/jvdk
jvdk

Berichtdoor royke » di dec 03, 2019 6:29 pm

Draagarmen voor van de amaruk is ook niet z'n sterkste punt,

Hilux zou ik voor gaan... tja kost wa mar daar betaalde dan ook vur
Afbeelding
トヨタ '96 Hilux 4X2 - '71 Landcruiser FJ40 - '86 Landcruiser LJ70 one of the PussyWagon's and The Official Licensed Tree Hugger
royke
Opperspammer

Keer terug naar • AUTOS