• Advertisement
Euro4x4Parts

Navara, L200 of toch maar niet?

Vragen en antwoorden omtrent de aanschaf van diverse 4x4's en 4x4 accessoires en algemene informatie over diverse 4x4 modellen, gebaseerd op de ervaringen van mede-MODDERPOELERS!

Re: Navara, L200 of toch maar niet?

Berichtdoor Hiace4x4 » ma apr 24, 2017 6:58 pm

Tja of gewoon een 4x4 busje als je nou juist iets meer comfort wil :-"
Ik zie niet heel veel meerwaarde in zo'n kar ten opzichte van een daktent.

bonzo schreef:Al zoekende naar de fabrikant van die popup units, kwam ik net dit plaatje tegen
](*,) ](*,) ](*,) :-"

Ik denk dat dit dus een van die Nissans is met dat chassis probleem, dat is ook wat hij zegt.
Op reis geweest met een BJ45 Landcruiser door Azië --> http://www.lovetheworld.nl

1994 Toyota Hi-ace 4x4: projecttopic -> http://www.modderpoel.nl/phpbb/viewtopic.php?f=85&t=30325
Hiace4x4

Berichtdoor Scratch » ma apr 24, 2017 7:20 pm

Hebben niet meerdere pick-up daar last van. De Opel Compo (Isuzu) had de laatste APK's veel las werk aan het midden van het chassis. Bij de Nissan D22 zag je met een aanhanger er achter de bak al wiebelen ten opzichte van de Cabine. Als je een opzet unit er op wilt mag je het chassis in het midden wel verstevigen!

Zelf zou ik voor een mege grote 5th wheel gaan :-"
Dat zien we morgen dan wel weer...
Scratch

Berichtdoor pp110 » ma apr 24, 2017 7:21 pm

Hiace4x4 schreef:Tja of gewoon een 4x4 busje als je nou juist iets meer comfort wil :-"
Ik zie niet heel veel meerwaarde in zo'n kar ten opzichte van een daktent.

bonzo schreef:Al zoekende naar de fabrikant van die popup units, kwam ik net dit plaatje tegen
](*,) ](*,) ](*,) :-"

Ik denk dat dit dus een van die Nissans is met dat chassis probleem, dat is ook wat hij zegt.

Meerwaarde van een trailer met een daktent is dat je deze kunt laten staan op je campingspot.... en dus niet door de blub met al je zooi hoeft... dat is ook mijn mening van een camper.... als je boodschappen oid moet doen moet iedereen meteen mee... en alles opgeborgen... met een losse tent/trailer kun je deze laten staan :wink:
"Listen, smile, agree, and then do whatever the ffuuuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.

LR 110, 200TDI, Warn 9000XD voor, 10.000lbs ramsey achter; 2"Lift OME
pp110

Berichtdoor Hiace4x4 » ma apr 24, 2017 7:27 pm

Is helemaal waar natuurlijk, maar een 4x4 camper kun je gebruiken zoals een terreinwagen met daktent, dus gewoon bush campen.
Dat kan natuurlijk ook wel als je een echte offroad trailer hebt. Maar dan hoop ik niet dat je een paar honderd meter achteruit moet over dat paadje wat toch iets te smal was.

Alles heeft z'n voor en nadelen.
Op reis geweest met een BJ45 Landcruiser door Azië --> http://www.lovetheworld.nl

1994 Toyota Hi-ace 4x4: projecttopic -> http://www.modderpoel.nl/phpbb/viewtopic.php?f=85&t=30325
Hiace4x4

Berichtdoor pp110 » ma apr 24, 2017 7:33 pm

tja, maar dan doe ik dat paadje met puur m'n auto & staat de trailer ergens anders :wink: :-" :mrgreen:
"Listen, smile, agree, and then do whatever the ffuuuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.

pp110

Berichtdoor camelroel » ma apr 24, 2017 8:10 pm

Mijn plan is een camper en mijn 4x4 op een karretje. Best of both worlds. :twisted:

Maar ja ik heb nog maar 1 van de 3. ](*,)
Roel

Your car is your story so don't let others write the book.
camelroel
Opperspammer

Berichtdoor Hiace4x4 » ma apr 24, 2017 8:14 pm

Meeste auto's hier die aanpassingen hebben zullen verder komen dan mijn busje, helemaal als je een korte wielbasis crosser hebt.
Maarja, het is een verschillend doel, lekker terrein rijden en dan 'savonds weer terug op de camping, of juist bushcampen en dan alles al bij je hebben.

Hiace4x4

Berichtdoor pp110 » ma apr 24, 2017 8:26 pm

Îk heb een daktent :-" :mrgreen: + awning :wink:
― Robert Downey Jr.

pp110

Berichtdoor Hiace4x4 » ma apr 24, 2017 9:20 pm

Met die combinatie zijn wij ook een heel jaar op pad geweest, dus leer mij de voor en nadelen kennen :D
Maar nu met kids ben ik wel blij met de bus, met alle ruimte en luxe vandien.
Als ik alleen zou rijzen zou ik waarschijnlijk niet eens een daktent nemen, gewoon achterin de terreinwagen slapen en gaan met die banaan.

Hiace4x4

Berichtdoor pp110 » ma apr 24, 2017 9:40 pm

Ruimte voor zooi enz. is wel zo prettig :wink:
― Robert Downey Jr.

pp110

Berichtdoor casper » ma apr 24, 2017 10:17 pm

@hiace4x4
Zou graag wel een offroad reis willen maken naar wales, roemenie en Italie. Bodemspeling is bij mijn forester niet slecht en ook heb ik h/l en kom ik best mee met de meeste 4x4s. 50cm diep zou als het ff kort duurt best ff kunnen met mijn forester dankźij de snorkel, als het lang duurt dan drijf ik naar het volgende dorp :D

@bonzo, thnx man, dat met die witte is nu net niet de bedoeling :D :D
Dit schijnt nog wel eens met navara's te gebeuren begrijp ik

@eric, het klopt dat je gewoon geelkenteken mrb betaald enkel niet de provinciale opcenten. Een aanhanger is niet mijn ding of ik zou er een dikke wrangler voor moeten hebben. Ik zie zeker niet mijn forester zo een ding over een een moeilijk gravel offroad paadje trekken. En kijk bij trayon.com dan zie je dat de overhang meevalt.

Maar zijn er gebruikers van japanse pickups hier en wst zijn hun ervaringen met hun auto's?
het is pas leuk als de weg, weg is!

Subaru forester, AT banden, +10 cm v & a, kingsprings, lier
VW Buggy, AT banden, 640kg 2.0blok, bodemspeling en gang zat!
Mitsubishi L200 die omgebouwd wordt naar pop-up camper
casper

Berichtdoor rockytaxfree » ma apr 24, 2017 10:51 pm

Ik zeg hilux. Tot 1996.
Afbeelding
"de beste Raad, is Voorraad"
Met je rubber , .. door de blubber ...
rockytaxfree
Opperspammer

Berichtdoor casper » ma apr 24, 2017 11:05 pm

Ik heb nu in 18 jaar verschillende 2wd campers gehad en vind campers ideaal, zeker in duitsland frankrijk en italie waar ze niet moeilijk doen en je hem gewoon bij een dorp kan neer zetten. Ding wat ik nu heb is een dethleffs integraal van 7 meter lang en die parkeer je toch wat minder makkelijk dan mijn vorige camper van 5.5 meter. Plus er zijn in italie zoveel onverharde paden die ik met mijn camper echt niet hoef te proberen maar er wel heel leuk uitzien. Met de aankoop heb ik geen haast, moet op mijn werk (groot autobedrijf) even goed kijken wat er gebruikt voor de verkoop binnen komt en er mag best wat werk aan zitten als het maar geen gebed zonder eind is.
het is pas leuk als de weg, weg is!

Subaru forester, AT banden, +10 cm v & a, kingsprings, lier
VW Buggy, AT banden, 640kg 2.0blok, bodemspeling en gang zat!
Mitsubishi L200 die omgebouwd wordt naar pop-up camper
casper

Berichtdoor Muddy Bandit » di apr 25, 2017 12:17 am

Ben zelf ooit eens met een King Cab (1½cabine) met camper-afzetunit op vakantie geweest, was voor mij 1x maar nooit weer.
Windgevoelig, dweilend over de weg dankzij het ontbreken van hulpveren, en beperkt qua gebruiksmogelijkheden. (de afgezette unit kon namelijk niet gebruikt worden)

Een afzet camperunit wordt trouwens gewoon als lading gezien en mag tijdens het rijden dus niet gebruikt worden, en de auto wordt daarmee geen camper en blijft gewoon een bedrijfsauto die al dan niet voldoet aan de huidige fiscale regeltjes betreffende het grijs kenteken.

Misschien is dit wel een leuke basis voor je om zoiets verder mee uit te werken? (heb er zelf ook over zitten te dubben maar kom niet weg met het trekgewicht)
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/nis ... e=lr&pos=2
Rustig aan.....
ben ik ook de hele dag druk mee...
Muddy Bandit
Mudderator

Berichtdoor Rob D22 » di apr 25, 2017 6:20 am

Scratch schreef:Hebben niet meerdere pick-up daar last van. De Opel Compo (Isuzu) had de laatste APK's veel las werk aan het midden van het chassis. Bij de Nissan D22 zag je met een aanhanger er achter de bak al wiebelen ten opzichte van de Cabine. Als je een opzet unit er op wilt mag je het chassis in het midden wel verstevigen!

Zelf zou ik voor een mege grote 5th wheel gaan :-"

Tuurlijk zie je de bak ten opzichte van de cabine wiebelen. Ze staan allebei afzonderlijk op rubbers.
Rob D22

VorigeVolgende

Keer terug naar • AANKOOPTIPS & MODELINFORMATIE