• Advertisement
Euro4x4Parts

Invoerkosten en nl kenteken 1958

Vragen en antwoorden omtrent de aanschaf van diverse 4x4's en 4x4 accessoires en algemene informatie over diverse 4x4 modellen, gebaseerd op de ervaringen van mede-MODDERPOELERS!

Re: Invoerkosten en nl kenteken 1958

Berichtdoor Theft_eXP » vr feb 24, 2012 6:38 pm

Alfred.J schreef:Als het goed is, is de Nekaf in België eenmalig onderworpen aan een soort APK keuring die voor altijd geldig blijft.
Tegenwoordig is het zo dat, wanneer je een auto invoert uit de EU, die een nog geldige buitenlandse APK heeft, de RDW die buitenlandse APK gegevens overneemt en hoeft de auto niet opnieuw APK gekeurd te worden. Dit zegt de RDW:
Als een voertuig gezien zijn leeftijd APK-plichtig is, moet deze ook goedgekeurd zijn voor de APK. Betreft het een voertuig met een geldig APK-rapport uit een EU- of EVA-land, dan kunt u bij het RDW-keuringsstation vragen om de geldige APK over te nemen. Deze wordt onder bepaalde voorwaarden geaccepteerd. Zo moet de geldigheid van de keuring verifieerbaar zijn, bijvoorbeeld op een document. Verder moet de APK niet verstreken zijn. De RDW registreert dan de buitenlandse vervaldatum in het kentekenregister.

Dus, als je een Belgisch APK rapportje hebt zouden ze dit moeten accepteren, maar gelijktijdig zeggen ze dat auto's met een bouwjaar voor 1960 niet APK plichtig zijn, dus een APK keuring hoeft niet bij invoer vanuit de EU.

er staat mij bij dat er toendertijd bijgemeld werd dat voertuigen die een nieuw kenteken krijgen, wel een eenmalige keuring moesten ondergaan. nouja, even de rdw bellen en vragen en dan weet je het zeker!
Sport cars like Corvettes and stuff were carved with science to cut through air nice and easy.. But this truck just punches air in the face and yells at it to get the hell out of the way!
Dodge W200 "Bonnie"
5.9L V8
Veel roest, en lol!
Theft_eXP

Berichtdoor Alfred.J » za feb 25, 2012 10:11 am

Dat klopt inderdaad nog steeds als de voertuigen van buiten de EU komen. De regel voor voertuigen uit de EU is weer eens versoepeld.
Frontera A 3.2V6 Home made!!
Alfred.J

Berichtdoor Edwinnn » di maart 06, 2012 11:07 am

Ranger schreef:Over het algemeen weten ze gewoon erg goed hoe het zit en halen ze er niet allemaal van die zelfverzonnen onzin bij zoals bij heel veel 'APK-keurders' :wink:

bedoel je die rdw keurmeesters? nouuu... die weten heel vaak zelf niet eens hoe het zit bij dit soort wagens [-( ik ben toen 3x terug geweest en 3x een ander verhaal gehoord dat ze het niet eens met mekaar waren...
Jeep cj7 1977
Chevrolet v8 305CID
35"x12.5"R15 BFgoodrich T/A MK2
4" Verenlift + 2" bodylift
4.5T champion lier
Edwinnn

Berichtdoor team orange offroad » vr maart 23, 2012 9:44 pm

ik heb mijn landcruiser lj70 bouwjaar 1986, in november 2011 in gevoerd van uit duitsland.
Apk van Duitsland was al 3 jaar verlopen.
Ben toen bij de RDW geweest met de auto op de aanhanger.
Ze hebben alleen alle gegevens gecontroleerd en hebben er een keer onder door gelopen.
Daarna meteen het kenteken af gegeven, na 2 weken had ik het kenteken thuis en heb hem meteen geschorst.
2,5 maand later heb ik hem bij de plaatslijke garage APK laten keuren.
En daarna de schorsing opgegeven.
Dus volgens mij moet het geen probleem zijn.
crawling its for big boys with big toys

Jeep Wrangler challenger 4.2l high output on airshocks 37x13.00x17 boggers
Toyota Landcruiser BJ73
team orange offroad

Berichtdoor royke » vr maart 23, 2012 9:53 pm

team orange offroad schreef:ik heb mijn landcruiser lj70 bouwjaar 1986, in november 2011 in gevoerd van uit duitsland.
Apk van Duitsland was al 3 jaar verlopen.
Ben toen bij de RDW geweest met de auto op de aanhanger.
Ze hebben alleen alle gegevens gecontroleerd en hebben er een keer onder door gelopen.
Daarna meteen het kenteken af gegeven, na 2 weken had ik het kenteken thuis en heb hem meteen geschorst.
2,5 maand later heb ik hem bij de plaatslijke garage APK laten keuren.
En daarna de schorsing opgegeven.
Dus volgens mij moet het geen probleem zijn.

idem dito kwa invoeren met mijn LJ70 (ingevoerd van uit limburg :mrgreen: )
Afbeelding
トヨタ '96 Hilux 4X2 - '71 Landcruiser FJ40 - '86 Landcruiser LJ70 one of the PussyWagon's and The Official Licensed Tree Hugger
royke
Opperspammer

Vorige

Keer terug naar • AANKOOPTIPS & MODELINFORMATIE