• Advertisement
ALLETOUW.NL

Landrover Discovery 3

Vragen en antwoorden omtrent de aanschaf van diverse 4x4's en 4x4 accessoires en algemene informatie over diverse 4x4 modellen, gebaseerd op de ervaringen van mede-MODDERPOELERS!

Landrover Discovery 3

Berichtdoor StefV » do jan 09, 2020 3:04 pm

Goedemiddag allen,

Ik ben hier niet meer zo actief omdat de 4x4 hobby beetje op laag pitje staat.
Maar ik ben aan het kijken naar een grijs kenteken Disco 3 TDV6.
Ik wil voor mijzelf gaan beginnen en heb een sterke 4x4 nodig om kar te kunnen trekken.

Ik heb er 1 gezien met 194k op de teller. Maar heb totaal geen verstand van die auto's of er grote dingen aan zitten te komen of dat ik op bepaalde dingen moet letten die al gebeurt zijn..

Dus vandaar mijn vraag of er mensen zijn die mij aan info kunnen helpen.

Gaat om deze trouwens: https://www.kuijperstrading.nl/land-rover-discovery-27-tdv6-se-grijs-kenteken/
Suzuki Samurai '91
StefV
nr. 2000

Re: Landrover Discovery 3

Berichtdoor dick » do jan 09, 2020 7:10 pm

Weet niet in welke tak je wilt gaan werken maar zou persoonlijk die disco laten staan en voor een patrol gaan Toyota zal wel buiten budget liggen omdat je toch naar een disco kijkt.

Maar da's helemaal persoonlijk maar 2kennissen zijn er op leeg gelopen elke keer weer van die kloot reparaties.

Patrol is een trekker maar loopt wel mooi weg met een zware tendemasser.

Of een pickup daar zijn meer opties in die ook nog een leuk gewicht mogen trekken.

Of toch een bestelbus maar dat is weer moeilijker om boven de 2500kg trekhaak gewicht te komen.
D'N AERDVRUTTER
Sj413v 86
Sj413k 85
Sj410v 87
Lj81 '79
dick
Veelpleger

Berichtdoor camelroel » do jan 09, 2020 7:13 pm

Zijn op zich goede auto's ik heb 10 jaar in eentje gereden maar dat was een V8 benzine.
Er is een klein percentage van de tdv6 waarvan de kruk-as breekt, dat is een beetje jammer want dat betekent een nieuwe motor en met inbouwen ben je waarschijnlijk net zoveel of meer kwijt dan je aanschafwaarde.
Je koopt een auto met 190d km en bijna 13 jaar oud. Hij zal zeker lekker rijden maar let op hoe die schakelt. Schakelt die twijvelachtig dan is de automaat olie waarschijnlijk aan vervanging toe.
Bekijk het chassis goed vooral achter. Haal ook even het klepje bij de trekhaak weg. De onderkant van de achterbalk kan goed lijken maar van binnen verrot zijn.
Verder is het een zware auto dus de wielophanging rubbers krijgen wel wat te verwerken. Dit zit vast met een stalen bout door een aluminium bus. Na een aantal jaren is het vaak een klusje om die er uit te krijgen.

Veel plezier ermee.
Roel

Your car is your story so don't let others write the book.
camelroel
Opperspammer

Berichtdoor StefV » vr jan 10, 2020 7:04 am

dick schreef:Weet niet in welke tak je wilt gaan werken maar zou persoonlijk die disco laten staan en voor een patrol gaan Toyota zal wel buiten budget liggen omdat je toch naar een disco kijkt.

Maar da's helemaal persoonlijk maar 2kennissen zijn er op leeg gelopen elke keer weer van die kloot reparaties.

Patrol is een trekker maar loopt wel mooi weg met een zware tendemasser.

Of een pickup daar zijn meer opties in die ook nog een leuk gewicht mogen trekken.

Of toch een bestelbus maar dat is weer moeilijker om boven de 2500kg trekhaak gewicht te komen.

Ik ga mijzelf verhuren als (Meewerkend) uitvoerder in de GWW en huizenbouw. Dus trekken zal niet veel voorkomen maar als er wat gehaald moet worden (gevelbeplating, kraantje, zand of wat dan ook) dan wil ik er wel een aanhanger achter kunnen hangen en zonder problemen op het werk terug komen.

Pickup is toekomst. Die gaat er sowieso komen maar ik wil een comfortabele auto om de eerste 3-5 jaar mee te overbruggen. Na die tijd wil ik iets nieuws kopen/leasen.
Maar Patrol had ik nog niet naar gekeken. Dat ga ik ook even doen. Bedankt voor de tip. Maar die zullen kwa comfort wel minder zijn als een Disco denk ik?
Suzuki Samurai '91
StefV
nr. 2000

Berichtdoor StefV » vr jan 10, 2020 7:06 am

camelroel schreef:Zijn op zich goede auto's ik heb 10 jaar in eentje gereden maar dat was een V8 benzine.
Er is een klein percentage van de tdv6 waarvan de kruk-as breekt, dat is een beetje jammer want dat betekent een nieuwe motor en met inbouwen ben je waarschijnlijk net zoveel of meer kwijt dan je aanschafwaarde.
Je koopt een auto met 190d km en bijna 13 jaar oud. Hij zal zeker lekker rijden maar let op hoe die schakelt. Schakelt die twijvelachtig dan is de automaat olie waarschijnlijk aan vervanging toe.
Bekijk het chassis goed vooral achter. Haal ook even het klepje bij de trekhaak weg. De onderkant van de achterbalk kan goed lijken maar van binnen verrot zijn.
Verder is het een zware auto dus de wielophanging rubbers krijgen wel wat te verwerken. Dit zit vast met een stalen bout door een aluminium bus. Na een aantal jaren is het vaak een klusje om die er uit te krijgen.

Veel plezier ermee.

OK! Mocht ik gaan kijken dan zal ik die dingen in de gaten houden. Bedankt voor de tips!
Je leest heel veel wisselde berichten over de TDV6. De ene heeft er niets mee en sommige rijden als met hun 3de motor. Dus ik denk dat het ook echt kwestie van "geluk" is..
Suzuki Samurai '91
StefV
nr. 2000

Berichtdoor JSE » vr jan 10, 2020 12:58 pm

Ik zou in jou geval zelf eerder voor een range rover kijken met de motor van BMW (2002-2005).
Motorisch erg betrouwbaar
Bijtellingsvriendelijk met zijn 15 jaar oud (dus ook buiten werktijd goed te gebruiken)
Wellicht iets minder capabel in het terrein, maar staat er nog zeker wel zijn mannetje
JSE

Berichtdoor StefV » vr jan 10, 2020 3:18 pm

JSE schreef:Ik zou in jou geval zelf eerder voor een range rover kijken met de motor van BMW (2002-2005).
Motorisch erg betrouwbaar
Bijtellingsvriendelijk met zijn 15 jaar oud (dus ook buiten werktijd goed te gebruiken)
Wellicht iets minder capabel in het terrein, maar staat er nog zeker wel zijn mannetje

Terrein is voor mij onbelangrijk. Het gaat om comfort en trekkracht.

Voorbeeld van een Range welke jij zou kiezen @JSE?
Suzuki Samurai '91
StefV
nr. 2000

Berichtdoor Muddy Bandit » vr jan 10, 2020 6:52 pm

StefV schreef:
… Pickup is toekomst. Die gaat er sowieso komen maar ik wil een comfortabele auto om de eerste 3-5 jaar mee te overbruggen...

Waarom niet gelijk dan?
In de prijsklasse van die Disco 3 kun je ook genoeg leuke en comfortabele pickup's vinden die 3 of 3½ ton mogen trekken.
Ik had een paar jaar geleden m'n zinnen ook gezet op een Laro maar ben voor ruim minder als de helft in aankoopprijs terecht gekomen in een Nissan Pickup (D22).
Daar heb ik nog geen moment spijt van gehad.
Rustig aan.....
ben ik ook de hele dag druk mee...
Muddy Bandit
Mudderator

Berichtdoor dick » za jan 11, 2020 8:18 am

Maar nu mijn gedachte is uitvoerder in de wegenbouw dan zou ik persoonlijk een pick up willen met dubbele cabine waar direct de achterbank uitging.

Want dan zit je regelmatig met piket paaltjes spuitverf en dat soort meuk te werken dat kan dan mooi in de laadbak.

En over langere afstanden kan eventueel ook de jongens ff daarin zitten als je in de klei zit .
En op de plek van de achterbank kan dan mooi je lazer en voorraad liggen.

En markeringsborden kunnen ook in de laadbak .

En pick UPS zijn vrij goed in aanbod,voor vrij weinig.
Ford ranger
Nissan
Toyota
Nissan

Maar dat is mijn idee bij een uitvoerder in eigen dienstverband die loopt meer met de zooi dan de hoofduitvoerder die mooi in de keet blijft.
Mitsubishi
Chevrolet
Dodge
D'N AERDVRUTTER
Sj413v 86
Sj413k 85
Sj410v 87
Lj81 '79
dick
Veelpleger

Keer terug naar • AANKOOPTIPS & MODELINFORMATIE