Eh, Pinzi, kun je me uitleggen wat precies gevaarlijk/onverstandig is, daar leer ik meer van.
Maar ik heb intussen een serie filmpjes bekeken over recovery... en toch een beetje geschrokken van wat er (erg) mis kan gaan, dus ik snap de bezorgdheid.
Voorlopig is mijn doel gewoon greenlanen met extra aantrekkingskracht voor kuilen en modderpoelen, maar ook dan kun je een keer vast komen te zitten.
Ik heb intussen wat meer zicht op de voor- en nadelen van sleeplinten, kinetisch touw, D sluitingen en soft shackles etc.
Het is in elk geval ingewikkelder dan ik dacht!
Dat neemt niet weg dat het wel slim is om iets bij je te hebben om in een onverhoopt geval van vastzitten te kunnen loskomen.
Ik denk voor alsnog aan:
-een paar handschoenen
-een schep
-een compleet sleeplint (als je het geluk hebt dat er iemand is die je los kan / wil trekken (is 6 meter dan niet aan de korte kant?))
-vergeet ik nog wat?
Ik ben nog wel benieuwd of iemand weet of de standaard sleepogen in de voorbumper van een Pajero (achter heb ik een trekhaak) een beetje bruikbaar zijn voor lichte recovery.
Ik zou me kunnen voorstellen dat je die verbindt via een krachtverdeler en dan daaraan een sleeplint of kinetisch touw.