• Advertisement
Suzi's Place

Menno - met een Jimny

Stel hier jezelf en je auto(s) voor, het liefst met foto's natuurlijk. Leuk voor alle MODDERPOELERS!

Menno - met een Jimny

Berichtdoor MvR » wo jan 05, 2022 10:58 am

Dank aan mede-forummer Grabber die me op dit forum wees toen ik op het Saabforum vragen stelde over de aanschaf van een Jimny. En die aanschaf is gelukt. Gisteren een Jimny uit 2001 opgehaald. Ongeveer 170k kms gereden en in goede staat. Dat 'goede' slaat ook op het laswerk dat al gedaan is!

Mijn naam is Menno en ik woon op de Veluwe en onderhoud mijn eigen bos. Omdat er nogal wat achterstallig onderhoud is in het bos, kan ik er bij wijze van spreken 8 dagen per week mijn energie in kwijt! De Jimny zal daarom van tijd-tot-tijd wel ingezet worden als 'bos-tractor'. Ik had de keuze tussen een 'nieuwe' minitrekker van Kubota of de Jimny. Tja, dan is een Jimny-met-kachel toch een stuk aantrekkelijker!! De achterstoelen zaten er los toen ik 'm kocht bij en op de vloer van de bagageruimte ligt een 18mm multiplex plaat. Prima plek om mijn Rottweiler te laten zitten als we op stap gaan. Prima plek voor mijn kettingzagen, olie en 2taktbenzine.

Het is niet mijn eerste Suzuki. Eind jaren '90 had ik al een paar jaar een Samurai Metal Top. Zo'n beetje de enige auto waarvan ik nu achteraf denk: "Die had ik nooit moeten verkopen!" Ik heb 'm ooit ingeruild tegen een nieuwe Mercedes C-klasse. Dat was wel de slechtste auto die ik ooit gehad heb! De eerste motor liep na 5000km vast, de tweede na 3000km en pas de derde deed het goed... productiefoutje in een bepaalde motorserie, meneer... En natuurlijk: mijn El Cheapo Samurai had nooit kuren.

Zoals gezegd, de Jimny is al goed onder handen genomen qua laswerk. Technisch mag er nog wel iets gedaan worden: vloeistofniveau van de stuurbekrachtiging is behoorlijk laag en een spanrolletje van de multiriem is hoorbaar versleten. Tekenen van achterstallig onderhoud. Dus morgen krijgt de auto een 'onderhoudsbeurt +' zogezegd. Omdat ik niet kan vinden wanneer de distributieriem is vervangen, doen we dat ook maar meteen. Mijn vaste garagist is nogal precies als het om APK gaat. Hoewel de huidige nog tot oktober geldt, wordt ook daar aandacht aan besteed. Er zijn nogal wat 'cowboys' in APK-land.

De belangrijkste reden om hier lid te worden is de mogelijkheid tot het stellen van vragen. Waarom zelf het wiel uitvinden wanneer anderen al een oplossing hebben. Ik denk dat ik voorlopig zelf nog niet veel antwoorden heb... Maar dat komt hopelijk wel. Ik denk niet dat ik veel mee kan/zal doen in het terrein. Heb dat ooit wel geleerd met de Nekafs van Defensie en later met de YP - waar we wel eens gigantisch mee vast hebben gezeten tijdens oefeningen in Duitsland. Wel leuke herinneringen aan; ook dat het toen heeeeel koud was.

Om maar met een vraag te beginnen: waar vind ik een (tweedehands) antenne? Die op mijn Jimny is afgebroken. Kan ik daarna nadenken over een radio! Verdere vragen zal ik in het Technische Deel van het forum stellen.

Menno

Foto van mijn nieuwe trots:

Afbeelding
MvR

Re: Menno - met een Jimny

Berichtdoor Grabber » wo jan 05, 2022 12:17 pm

Alvast een warm welkom van mij!
Er zitten hier, hoewel het rustig is met bezoeken momenteel, heel wat Suzuki-fans dus ik ben benieuwd naar de tips.
Ik vind het echt een stoer wagentje dat je gekocht hebt en het verhaal erom heen (bos, hond, kettingzagen) spreekt ook tot de verbeelding.
Wat rijden tussen bomen en taken betreft zou je ook nog een (al dan niet DAB+) interne raamantenne kunnen overwegen in plaats van de externe antenne?
Of ga je voor de original look?
Greetz, Grabber
(Pajero 3.5 V6 gdi 2002)
Grabber

Berichtdoor Ranger » wo jan 05, 2022 3:02 pm

Welkom Menno!

Als ik de Jimny zo zie, schiet me maar 1 ding in de gedachten: viewtopic.php?f=17&t=6258 :mrgreen:

Have fun!
~ Real trucks have glow plugs :-B ~
Ranger
Site Admin

Berichtdoor dick » do jan 06, 2022 10:44 am

Welkom op t helaas rustige forum,daar gaat nog wel wat kunstof van losraken als je hem in t bos gebruikt :mrgreen:

Kunstof meuk staat niet echt bekent als hufterproof spul 8)

Maar dan word t tijd voor stalen bumpers
D'N AERDVRUTTER

Sj413k 85
Sj410v 87
Lj81 '79
dick
Veelpleger

Berichtdoor opaJan » do jan 06, 2022 1:36 pm

welkom ja die rust hier laten we hopen dat het beter word hier op dit forum en dat er dit jaar weer evenementen door mogen gaan
opaJan

Berichtdoor MvR » do jan 06, 2022 9:18 pm

dick schreef:Welkom op t helaas rustige forum,daar gaat nog wel wat kunstof van losraken als je hem in t bos gebruikt :mrgreen:

Kunstof meuk staat niet echt bekent als hufterproof spul 8)

Maar dan word t tijd voor stalen bumpers

Leuk! Een vriend van me woont in Plymouth (Devon). Hij maakte deze foto's in een Bovisand. Een dorpje in de buurt. Ziet er wel bruut uit!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
MvR

Berichtdoor dick » vr jan 07, 2022 5:24 pm

Die banden zou ik dan weer niet doen in jou bos,1 x grijpen op een wortel en dan is t gebeurt met je homokeneet :mrgreen:
D'N AERDVRUTTER

Sj413k 85
Sj410v 87
Lj81 '79
dick
Veelpleger

Berichtdoor MvR » vr jan 07, 2022 6:14 pm

Nee, ik houd het beschaafder. Momenteel zitter en Duelers onder. Of dat ideaal zal zijn, zullen we gaan meemaken!
MvR

Keer terug naar • VOORSTELLEN