• Advertisement
ALLETOUW.NL

Skoda Citigo

Stel hier jezelf en je auto(s) voor, het liefst met foto's natuurlijk. Leuk voor alle MODDERPOELERS!

Skoda Citigo

Berichtdoor Skoda Citigo » za maart 14, 2020 7:35 pm

Toen ik mij registreerde moest ik al lachen en nu ik mij aanmeld en ga voorstellen lach ik alweer....... Dacht even aan de meest slechte troll bij mijzelf m31 . Maar nu serieus :D

--

Beste allen.

Ik heb mij aangemeld op het forum omdat ik een aantal aanpassingen wil gaan doen op mijn Citigo en daarvoor kennis nodig ben van ervaren mensen m.b.t. verhoging en andere onderwerpen. Laat mij duidelijk zijn dat ik niet, maar dan ook echt niet denk aan een 4x4 en daar ook niet voor kom. Het is alleen domweg lastig om goede informatie te vinden en eventuele vragen te stellen als het gaat om zelfbouw en dergelijke.

Los van het feit dat het leuk is om hier mee te lezen zal ik dan ook slechts een enkele keer een vraag hebben die technisch specifiek gericht zal zijn (denk aan het fabriceren van een dakdraag constructie van aluminium als voorbeeld en dan schroefje of lasnaad x). De voornaamste reden is dat ik de auto meermaals voor vakantie (Ardennen) gebruik en voor sportieve doeleinden (Fietsen, kajak en een keer wild kamperen ergens voor een leuke wandeling in een x regio of land). Het is ook niet de gedachte dat alles wat ik wil aankomende maand af is, ik heb alle tijd van de wereld om rustig alles uit te zoeken en te zorgen dat het ook netje's en veilig is. Ik ben ook niet van plan om extreme dingen te gaan doen die voorbij het realistische liggen.

Ik ben nu op een ander forum (dat forum richt zich dan weer voornamelijk op racen) eerst een stuk aan het leren over basis techniek voordat ik Überhaupt vragen ga stellen over wat ik van plan ben . Als het gaat om modificeren maak ik dankbaar gebruik van mijn monteur die daarvoor alle middelen en kennissen heeft om alles te bewerkstelligen, dat wat ik thuis kan doen doe ik uiteraard thuis.

Al met al, ik denk ik meld mij vast aan en stel mij even voor omdat ik aan het meelezen ben en hier veel kennis aanwezig is als het om zelfbouw gaat.

Vriendelijke groet,
Skoda Citigo.
Skoda Citigo

Re: Skoda Citigo

Berichtdoor the Trooper » za maart 14, 2020 9:14 pm

Welkom!
Er zal vast gezeur komen hahaha. Maar kennis is hier genoeg! Ben benieuwd naar je verbouwing!
4x4 verleden:
Suzuki Samurai Pepper
Suzuki Samural Bleu lagoon
SJ 413
Isuzu Trooper 2.3 td lwb.
Rocky wagon F85 1985 2.0 benzine
Vitara 1.6 8v 1989 automaat
Huidige
Mitsubishi l300 4x4 camper!
the Trooper
Mudderator

Berichtdoor Skoda Citigo » za maart 14, 2020 9:46 pm

Dit is idd bijna vragen om problemen Trooper, maar als ik mij slechts met een enkele vraag in de loop der maanden beperk, die goed aansluit bij het forum en technisch specifiek is, zal er vast wel enige coulance zijn. Tevens ben ik van mening dat indien eenmaal de eerste stappen zijn gezet in een verbouwing met zichtbaar resultaat dat het ook wel weer erg leuk en interessant kan zijn.

Hartelijk dank voor het welkom The Trooper.
Skoda Citigo

Berichtdoor pinzi » za maart 14, 2020 10:45 pm

Tzzz....ik moest al opzoeken WAT een Skoda citigo eigenlijk was #-o ](*,) ](*,) :-"
pinzi

Berichtdoor Muddy Bandit » zo maart 15, 2020 1:46 am

Welkom hier.
En barst maar los met de vragen en foto's, we hebben hier ook al een VW Golf 2 greenlaning project gehad dus we zijn inmiddels al wat gewend. :wink:
Rustig aan.....
ben ik ook de hele dag druk mee...
Muddy Bandit
Mudderator

Berichtdoor Skoda Citigo » zo maart 15, 2020 2:42 am

Hartelijk dank voor het welkom Muddy.

Ik weet dat het zeer controversieel is wat ik in gedachte heb........ maar ik heb een wens en gedachte voor mij die haalbaar moet zijn.
Skoda Citigo

Berichtdoor deusjevo » zo maart 15, 2020 7:56 am

Ben benieuwd, kom maar op.
Range Rover Classic 1972

Citroën Dyane 1968
deusjevo

Berichtdoor Ranger » ma maart 16, 2020 9:33 am

Haha, omhoog dat ding 8) !!

Welkom hier en gooi je plannen gerust op; het is hier niet gauw te gek :lol: !

Have fun!
~ Real trucks have glow plugs :-B ~
Ranger
Site Admin

Berichtdoor Skoda Citigo » ma maart 16, 2020 7:57 pm

Hartelijk dank voor het welkom allen,

Zoals aangegeven ga ik eerst mijzelf goed van kennis voorzien en een aantal zaken uitzoeken die voor mij van belang zijn. Het is dan ook niet de bedoeling om wilde ideeën te spuien die voorbij de realiteit gaan of financieel niet haalbaar zijn (dromen mag). Ik ben blij om te horen dat niets te gek kan zijn en men de lol er ook wel van in kan zien om een simpel klein autootje te gaan aanpassen.

Wanneer ik aangeef iets uit te zoeken, dan bedoel ik niet een paar reverse veerklemmen of spoorverbreders of lukraak adapters plaatsen, niet domweg maar een band zoeken en denken dat het wel goed is omdat het er leuk uitziet. Ik bedoel het uitrekenen van rolpunt en daarmee verhouding van ophoging en verbreding, stuuruitslag ivm banden, draagarmen en stabilisatoren aanpassing en etc, gevolgen van banden en de wangen mbt zijwaartse krachten, gevolgen voor het al zo minimale vermogen en rolweerstand, en zo zijn er nog vele zaken die van belang zijn voor mij. Dit is dus ook wat ik bedoel met realiteit en de verhouding van kosten vs resultaat en al helemaal de veiligheid!

Dit is dan ook de reden dat ik mij hier heb aangemeld, ik denk dat men hier deze kennis beter in pacht heeft dan welk forum dan ook en men beter begrijpt waar ik over spreek als ik aangeef mij eerst te willen verdiepen in de materie en daardoor dus ook niet zomaar dingen ga zeggen wat ik wil zonder zelf even na te hebben gedacht. Bij de grote massa van auto "experts" krijg je dan al snel onzinnige opmerkingen waar ik niets mee kan en geen tijd aan wil verspillen als ikzelf duidelijk aangeef eerst goed na te gaan denken waar ik mee bezig ben of wat ik wil. Een stroom van opmerkingen dat ik een andere auto moet kopen, er tractor banden onder moet zetten of weet ik het kan ik dan ook niet zoveel mee en is tijdverspilling om op te reageren en denk dat het hier wat serieuzer is (op een lolletje na zo nu en dan).

Al met al, als ik een groot stuk van mijn huiswerk heb gedaan zal ik van mij laten horen over die zaken en lees ondertussen (reageer wellicht een keer) met plezier mee.

:D

PS: Ik zet hem deze of begin volgende week even op de brug om schade te controleren en maak dan direct even wat foto's voor mijzelf.
Skoda Citigo

Berichtdoor Muddy Bandit » ma maart 16, 2020 10:03 pm

Skoda Citigo schreef:
….Wanneer ik aangeef iets uit te zoeken, dan bedoel ik niet een paar reverse veerklemmen of spoorverbreders of lukraak adapters plaatsen, niet domweg maar een band zoeken en denken dat het wel goed is omdat het er leuk uitziet. Ik bedoel het uitrekenen van rolpunt en daarmee verhouding van ophoging en verbreding, stuuruitslag ivm banden, draagarmen en stabilisatoren aanpassing en etc, gevolgen van banden en de wangen mbt zijwaartse krachten, gevolgen voor het al zo minimale vermogen en rolweerstand, en zo zijn er nog vele zaken die van belang zijn voor mij. Dit is dus ook wat ik bedoel met realiteit en de verhouding van kosten vs resultaat en al helemaal de veiligheid!...

Oefff…. dat klinkt ongeveer als serieus hoofdpijn krijgen nog voordat je begint met sleutelen en aanpassen. :shock:

De gemiddelde werkwijze hier voor het verbouwen van auto's is probleem ondervinden, aanpassen, met het opgeloste probleem het volgende probleem ontdekken en weer aanpassen, met het opgeloste probleem het daarop volgende probleem ontdekken en weer aanpassen, en met het opgeloste probleem het volgende probleem ontdekken en weer aanpassen... een niet meer te stoppen proces. (zie ook het virusboekje: viewtopic.php?f=17&t=6258)
Het merendeel is toch meer gebaseerd op ervaringen uit de praktijk en een hoop natte vinger werk als op serieuze berekeningen, waarbij de vuistregels "als het niet kan zoals het moet dan moet het maar zoals het kan" en "bij twijfel zwaarder/sterker maken" samen met het op dat moment beschikbare budget eigenlijk de grootste leidraden vormen.
De verhouding kosten vs resultaat is daarbij slechts een dooddoener: hobby kost geld, en geld moet rollen... maar het plezier van een investering in iets wat je leuk vindt is gewoon onbetaalbaar.
Rustig aan.....
ben ik ook de hele dag druk mee...
Muddy Bandit
Mudderator

Berichtdoor Skoda Citigo » di maart 17, 2020 4:06 am

:mrgreen: Valt wel mee, ik ben zwaar autistisch dus kan snel van te voren een hoop berekeningen doen en heb dat ook altijd gedaan. Ik ben vrij goed in informatie verwerken zonder ingewikkeld te doen. En ik kan ook wel een beetje accepteren zoals een foto van een vrouw met borstvergroting op de motorkap van mijn auto in de toekomst hoewel ik liever een A of B cupje heb zodat het in verhouding blijft (< Probeer humor).

Ok.... ik wil dat ze een A of B cupje heeft en ga niet hobbyen dus bereken het grotendeels van te voren voor wat in het redelijke is. Ik moet wel vanuit een Citigo werken.... :roll: Zie het maar als een prototype...... Maar ik ben het er wel mee eens dat het met vallen en opstaan gaat.... Dus fouten en errors zijn wel aannemelijk en acceptabel, en waar je een "beetje" aan spendeert....
Skoda Citigo

Berichtdoor Euro4x4Parts » vr maart 20, 2020 4:18 pm

welkom hier !
Actief forumlid en/of donateur ?? Vraag me om de 10 % korting op het hele assortiment, bovenop de prijzen vermeld op de website dus

Afbeelding

http://www.euro4x4parts.com/parts/
Euro4x4Parts
Adverteerder

Berichtdoor Skoda Citigo » zo maart 22, 2020 12:31 am

Hartelijk dank en mooie site Euro4x4 ! Super.
Skoda Citigo

Keer terug naar • VOORSTELLEN