• Advertisement
4x4 Haarlemmermeer

Rolkooi

Accessoires, carrosserie, chassis, overige aanpassingen en al het andere dat niet in de subfora hierboven te vangen is.

Rolkooi

Berichtdoor Arnold Naber » ma jul 08, 2019 8:16 am

Goedemorgen,

Met een week of wat word mijn '87 samurai gebracht, nu heb ik jaren circuit gereden en mijn eerste aanpassing was altijd een rolkooi.
En daarom met de samurai ook meteen maar goed doen.

Nu heb ik al wat gezocht op het forum maar veel foto's doen het helaas niet meer.

Mijn gevoel zegt de kooi voor en achter op de (nog aan te schaffen stalen) bumpers te monteren en aan de zijkanten op de rocksliders. Eventueel met een uitneembaar kruis achter de B stijl net boven de carroserie. Het enige nadeel wat ik mij kan indenken is dat de stoel en gordels dan op de carroserie zijn gemonteerd en de kooi op het chassis..

Tips? Ervaringen ?
Arnold Naber

Re: Rolkooi

Berichtdoor dick » ma jul 08, 2019 9:41 pm

Ik zou liever een interne kooi hebben.
Zelf heb ik er 1 an d&g tuning die komt voor bij de voorruit die zit bij de voorste bodypunten in de hoek
Achter de stoelen staat ie op de vloer in het gedeelte bij je body punten en dan is hij schuin na de achter spard borden geschoord .
Deze zijn verbonden met 2losse stangen die de voorste en achterst met m 10 bouten verbinden.

Zonne kleppen zitten dan niet meer strak tegen de hemel en de deurvangers heb ik aan de kooi gezet.

En een achterbank past er niet zo mooi meer in mede door de schuine schoor van links na rechts.
D'N AERDVRUTTER
Sj413v 86
Sj413k 85
Sj410v 87
Lj81 '79
dick
Veelpleger

Berichtdoor Arnold Naber » ma jul 08, 2019 9:59 pm

Hallo Dick,

Dank je wel voor je antwoord heb je toevallig wat foto's?
Intern is wel strakker, extern is misschien meer iets voor rock crawlers?
Mijn achterbuurman is kooien bouwer dus wat inspiratie is altijd goed
Arnold Naber

Berichtdoor camelroel » vr jul 12, 2019 11:10 pm

Dick rijdt trials dus wil je je auto zo klein mogelijk houden. Ik rij terrein en raak wel eens een boompje o.i.d. dus mijn kooi beschermt mijn auto. Dus het is ook wat de kooi moet doen.
Ik heb geen suki yaki maar voor het idee:

4x4 Beach 2018 2.jpg
Roel

Your car is your story so don't let others write the book.
camelroel
Opperspammer

Keer terug naar • OVERIGE