• Advertisement
ALLETOUW.NL

Front Suzuki Samurai

Accessoires, carrosserie, chassis, overige aanpassingen en al het andere dat niet in de subfora hierboven te vangen is.

Front Suzuki Samurai

Berichtdoor StefV » wo jun 05, 2019 10:31 am

Goedemorgen allen,

Ik ga vandaag een compleet front halen voor mijn Samurai.

Tips voor het verwijderen van het oude front?

Front wat ik ga halen is inclusief wielkuipen, koplamp gebeuren, kriksteun, accubak etc etc.. Dus dat gaat er zo in 1x in dan..

Maar dan moet het oude er wel af :)

Ik hoor het wel!
Suzuki Samurai '91
StefV
nr. 2000

Re: Front Suzuki Samurai

Berichtdoor Muddy Bandit » wo jun 05, 2019 7:43 pm

De enigste tip die ik kan bedenken is alle bouten/schroeven direct beginnen te weken in de kruipolie, en ook alvast een boor- en tapsetje klaar te leggen voor de bouten die toch afbreken.
Voor de rest is het allemaal plug and play: beginnen met uitlijnen van het plaatwerk vanaf de portieren en motorkap en het front pas aan het chassis bevestigen als alles netjes zit. (desnoods vulringen gebruiken)
Verder is een bosje verfroerstokken (gebruiken als afstandhouders) wel een handig hulpmiddel voor het uitlijnen van plaatwerk, en rvs bouten roesten niet meer vast. :wink:
Rustig aan.....
ben ik ook de hele dag druk mee...
Muddy Bandit
Mudderator

Berichtdoor StefV » do jun 06, 2019 6:13 am

Muddy Bandit schreef:De enigste tip die ik kan bedenken is alle bouten/schroeven direct beginnen te weken in de kruipolie, en ook alvast een boor- en tapsetje klaar te leggen voor de bouten die toch afbreken.
Voor de rest is het allemaal plug and play: beginnen met uitlijnen van het plaatwerk vanaf de portieren en motorkap en het front pas aan het chassis bevestigen als alles netjes zit. (desnoods vulringen gebruiken)
Verder is een bosje verfroerstokken (gebruiken als afstandhouders) wel een handig hulpmiddel voor het uitlijnen van plaatwerk, en rvs bouten roesten niet meer vast. :wink:

Die boor ligt al in de acculader haha en de boortjes liggen klaar.

Ik heb dit stappenplan gevonden op internet:
Skill rating required: 1 (anyone with 2 hands can do it)
Tools needed: Socket set, large phillips screwdriver. grinder with cutting wheel or grinding wheel or drill with 3/8 inch bit for stubborn door hinges.
Steps:
1. Lay hood back against windshield or remove it
2. disconnect and remove battery
3. Disconnect and remove the air cleaner attachment
4. Remove 3 bolts on each side inside the engine compartment along the firewall .
5. Disconnect a brake line attachment point on the passenger side inside the engine compartment on the passenger wheel well.
6. Disconnect windshield wiper wiring and tube.
7. Disconnect headlight wiring
8. Disconnect horn wiring
9. Disconnect hood latch cable at the front of the clip.
10. Remove bolt in the fender well area on each side.
11. Remove door hinges. This is the most difficult part as the screws are usually stuck.
a. You can either drill out the screw till the head pops off then remove the doors and back out the screws by hand
b. You can take a cutting wheel and cut a slot in the screw head then use a very large flat blade screw driver
c. You can grind the head off.
12. Remove 1 bolt on each side at the body mount that is located near the head lights.
13. Slide it forward and up and out

Volgens mij vat dit het wel redelijk samen.

RVS bouten is wel slim inderdaad.. Alles daar weer mee vast zetten lijkt mij ook wel een slim idee.
Suzuki Samurai '91
StefV
nr. 2000

Berichtdoor Bernhard90 » do jun 06, 2019 6:24 am

Mooi frontje! Gezandstraald en alles :smt023
Bernhard90

Berichtdoor StefV » do jun 06, 2019 7:14 am

Bernhard90 schreef:Mooi frontje! Gezandstraald en alles :smt023

Jazeker! Alles er op en eraan en in 3 lagen primer. Zitten zelfs nog clips en schotjes op waarvan ik niet eens wist dat ze erop hoorde.
Suzuki Samurai '91
StefV
nr. 2000

Berichtdoor Bernhard90 » vr jun 07, 2019 12:01 pm

Het is jammer dat dit front niet hetzelfde is als sj410 front. Anders had ik ook wel interesse. Veel plezier ermee! :D
Bernhard90

Keer terug naar • OVERIGE