• Advertisement
ALLETOUW.NL

Aanpassingen

Veren, sturen, remmen & wielen

Aanpassingen

Berichtdoor J.P. » wo apr 29, 2020 7:45 am

Goedemorgen!

Ik heb eerder hier een bericht geplaatst over 33 inch banden! Daar kreeg ik uit te horen dat het mogelijk was als mn tussenbak aangepast is dat heb ik dus idd gedaan en het motorblok is geheel nieuw opgebouwd en de bak ook! Dus dat is allemaal weer fris! Maar nu is mijn vraag voor ik die banden kwijt kan.. moet ik dan perce een spoa doen of zo een 3 inch lift kit en 5 cm body lift voldoende zijn met spaccers? En andere aanpassingen? Ik heb een zwaardere stuurdemper! Verlengde remsleidingen! Ik denk dat ik nog een droped pitman arm moet. Zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden. En als ik een spoa zou moeten wat moet ik daar voor aanpassingen doen?

Mvg J.P. bedankt voor de hulp
J.P.

Re: Aanpassingen

Berichtdoor the Trooper » wo apr 29, 2020 8:11 am

Als je niet veel wilt slijpen zal verhogen wel nodig zijn.

Andere bladveren, chakels of spoa icm bodykit is wel nodig
4x4 verleden:
Suzuki Samurai Pepper
Suzuki Samural Bleu lagoon
SJ 413
Isuzu Trooper 2.3 td lwb.
Rocky wagon F85 1985 2.0 benzine
Vitara 1.6 8v 1989 automaat
Huidige
Mitsubishi l300 4x4 camper!
the Trooper
Mudderator

Berichtdoor dick » do apr 30, 2020 9:06 pm

In je andere topic heeft muddy bandit al zon beetje vertelt wat hij had,3of5inch verenlift en een bodylift dan zou t moeten gaan.
Met 5inch word t wel een beetje een hoog kantelgevoelig karretje denk ik.

Eventueel een spoa maar zou misschien als t budget t kan trekken direct patrol assen nemen scheelt direct ben je wat breder ,en gaat niet zo snel stuk
D'N AERDVRUTTER
Sj413v 86
Sj413k 85
Sj410v 87
Lj81 '79
dick
Veelpleger

Berichtdoor Muddy Bandit » vr mei 01, 2020 9:03 pm

dick schreef:In je andere topic heeft muddy bandit al zon beetje vertelt wat hij had,3of5inch verenlift en een bodylift dan zou t moeten gaan.
Met 5inch word t wel een beetje een hoog kantelgevoelig karretje denk ik.

Muddy had een extreem verhoogde 413LWB met de brede Samurai-assen eronder, die kreeg geen conflicten met de bladveren en ook niet met omliggend plaatwerk.
Die kreeg alleen maar regelmatig conflicten met verkeershandhavers en apk-keurmeesters vanwege de in totaal 35 cm verhoging. :mrgreen:

Maar onder een Samurai gaat het ook nog wel lukken met een 3"Trail Master pakket en 5 cm bodylift.
Kan zijn dat je je stuuruitslag wat moet beperken i.v.m. aanlopen tegen de bladveren, of anders spacers plaatsen/velgen met lagere ET nemen.
Bumperbevestiging aan het chassis voorkant moet in ieder geval aangepast worden (afzagen of ca. 5 cm naar voren verplaatsen), en het kan zijn dat je bij gebruik van spacers of velgen met lagere ET de randen in de wielkuip (tegen schutbord) ook nog wat moet "masseren" met een moker.

E.e.a. ligt ook aan welke bandenmaat je wilt gebruiken, 33x12,5/15 of 33x10,5/15... ik vond het met de smallere 33x10,5 een stuk prettiger en veel beter rijden, zowel onroad als offroad.
Rustig aan.....
ben ik ook de hele dag druk mee...
Muddy Bandit
Mudderator

Keer terug naar • ONDERSTEL