• Advertisement
Euro4x4Parts

Jimny verhogen ?

Veren, sturen, remmen & wielen

Jimny verhogen ?

Berichtdoor Suzuki DH » za apr 06, 2019 4:31 pm

Wij hebben een Jimny aangeschaft uit 2006.
Standaardiger (als dat een woord is) als deze ga je niet vinden.
We hebben momenteel al gedaan :
Uitlaat geheel vervangen, zo goed als alle roestschade hersteld, nieuwe radiateur geplaatst. kleine lekkages verholpen,
stuurhuis vervangen, etc etc etc.

Nu denk ik zelf om de wagen 50 mm body lift en 50 mm veren lift te geven.
Ben namelijk best wel bezorgd dat meer, in combinatie met 16 inch velgen (of groter), het normale weggedrag
van de wagen in de weg gaat zitten.

Aangezien ik geen enkele ervaring met verhogen van een wagen heb hoor ik graag wat de limits zijn zonder
teveel aanpassing dan wel verandering van weggedrag.

Hoop dat ik een lawine van adviezen krijg, speciaal als deze komen van mensen die zelf dit al eerder gedaan hebben, dan hoef ik niet dezelfde fouten te maken. #-o
Confidence is the feeling you have before you fully understand the situation.
Suzuki DH

Re: Jimny verhogen ?

Berichtdoor Rickerd » za apr 06, 2019 9:59 pm

Met de banden waarmee je die lift wilt gaan opvangen denk ik dat je een andere tussenbak moet gaan plaatsen. Puur omdat hij het dan niet meer trekt.
Rickerd
Veelpleger

Berichtdoor camelroel » zo apr 07, 2019 8:16 am

Wat is normaal weggedrag met een Suzuki? :mrgreen:

Er zal weinig zijn dat je verder in het terrein helpt en het weggedrag verbeterd. Je zult nooit 35" kunnen plaatsen (dat is tegenwoordig ongeveer de standaard :twisted: ) zonder dat dit het weggedrag beïnvloed en dan zeker niet onder een sukijaki. Persoonlijk zou ik het bij de 2"veren zet houden en dan kijken welke bandjes gaan passen. Dan kun je leuk spelen, het weggedrag is noch redelijk veilig en de kosten zijn redelijk in de hand te houden. Wil je meer dan kun je net zo goed een grotere auto kopen.

Ga maar eens bij een paar evenementen kijken. Bijvoorbeeld bij de NK trial. Praat met de bestuurders en vraag wat ze gedaan hebben en of ze nog op de weg rijden. Ik denk dat je dan ongeveer uitkomt wat ik net geschreven heb. Maar ik begrijp dat je eigenlijk net iets meer wil, dat willen we allemaal. Maar na 27 jaar terreinrijden en altijd met auto's die ook op de weg mogen kan ik wel zeggen dat je de aanpassing binnen het redelijke moet houden.
Roel

Your car is your story so don't let others write the book.
camelroel
Opperspammer

Berichtdoor dick » ma apr 08, 2019 6:01 am

2inch veren lift is nog mooi en staat m nog goed, dan zou je na 215 80 r15 banden kunnen dit samen met een 410 tussenbak en dan kun je er nog mee t verkeer in maar je haalt er geen 120 meer mee [-X

Bodylift niet meer doen is geen gezicht en word ie niet anders van in t terrein, locker achterin wel =D>
Schoonhoven in hulshorst heeft een goedkopere uitvoering van de arb rijd hij mee nu lijkt goed te gaan op de laatste nk trial wedstrijd.

Hij leverd trouwens alles maar dat terzijde.

Wel kun je er eens gaan kijken na zijn trial auto die is zo als boven verbouwd of ga na een nk wedstrijd trial kijken die rijden ze ook.

Op www.terrein.nu vind je de datums wel.
D'N AERDVRUTTER
Sj413v 86
Sj413k 85
Sj410v 87
Lj81 '79
dick
Veelpleger

Keer terug naar • ONDERSTEL